Az elmúlt évben csaknem 10 százalékkal, 608 ezerre emelkedett a Díjnet regisztrált ügyfeleinek száma. A társaság elektronikus számlakezelési szolgáltatásán keresztül bemutatott számlák száma 18 százalékkal, 7,3 millióról 8,6 millióra emelkedett 2017-ben, ezeknek több mint felét a rendszeren keresztül fizették ki az ügyfelek. Tavaly négy új szolgáltató csatlakozott a Díjnethez, amelyen keresztül ma már 27 számlakibocsátót érhetnek el a befizető ügyfelek - idézi az MTI.

A Díjnet Zrt. közölte: tavaly a legtöbb számlát a Díjbeszedő Holding Zrt., a Magyar Telekom Nyrt., a UPC Magyarország Kft., az NKM Földgázszolgáltató és a FŐTÁV Zrt. küldi a rendszeren keresztül. A UPC ügyfeleinek 28 százaléka kezeli számláit a Díjneten, a Díjbeszedő esetében 22, míg a FŐTÁV ügyfélkörében 13 százalék ez az arány.

Bár a csekkfizetés még sokáig része marad a hazai számlázási kultúrának, évről évre dinamikusan hódít az elektronikus számlakezelés a hagyományos módszerekkel szemben - mondta Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója, hozzátéve, ebben az évben várhatóan további jelentős szolgáltatók csatlakoznak majd a rendszerükhöz.

A Díjnetet használók a számlákat elektronikus formában kapják, amelyek beérkezéséről e-mailben figyelmezteti őket a rendszer. A számlák kiegyenlítésére számos lehetőség van: a rendszeren belül bankkártyás és mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki átutalással, illetve csoportos beszedési megbízással, ezen kívül pedig a szolgáltató felé történő egyedi átutalással is végrehajtható ez a művelet.