Megvalósításának végső fázisába lép a Magyar Suzuki Zrt. négyéves innovációs projektje, amelynek keretében többlépcsős gyártmányfejlesztést hajtanak végre a költséghatékonyabb és környezetbarátabb termelés érdekében - közölte a cég az MTI-vel.
Gyorsulás a tervezőasztaltól az utakig
A projekt összköltsége 5,308 milliárd forint, amelyből 2,712 milliárd forintot a cég állt, 2,596 milliárd forint pedig a Széchenyi 2020 program keretében nyújtott vissza nem térítendő támogatás. A projektet konzorciumi együttműködésben valósítja meg az autógyártó cég a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., a Pemü Műanyagipari Zrt. és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Kara bevonásával.
A három éve indult, többlépcsős gyártásfejlesztés eredményeképpen a Magyar Suzuki intelligenssé tette hegesztési hálózatát, valamint modernizálta logisztikai rendszerét - ismertetik. A közleményben Urbán László, a vállalat vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: a digitalizációnak köszönhetően a japán anyavállalat tervezőasztalairól hamarabb kerülnek az autók a hazai tömeggyártásba, ezáltal felgyorsítva az új modellek bevezetését a magyar piacra.
Az elmúlt időszakban a Suzuki digitalizálta belső alkatrészellátási rendszerét is, amely alkalmas arra, hogy azonnal megjelenítse az anyagmozgással és készletekkel kapcsolatos visszajelzéseket, ezzel is javítva a hatékonyságot. A projekt hátralévő részében a Suzuki és partnere a jelenleg használt alapanyagoknál fejlettebb égésgátlású és jobb műszaki paraméterekkel rendelkező polimereket fejleszt. A vállalat célja, hogy ezzel is tovább növelje modelljei biztonságát, illetve hozzájáruljon a környezet megóvásához és autói üzemanyag-felhasználásának csökkentéséhez. A projekt a tervek szerint a jövő év végén zárul le.
Autók, számok, milliárdok
A Magyar Suzuki Zrt. 2018-ban több mint 172 ezer járművet gyártott Esztergomban, ennek túlnyomó része, mintegy 122 ezer darab Vitara volt, a többi SX4 S-Cross, amely az új autók piacán - a magánszemélyek vásárlásai alapján - átvette az első helyet a korábbi listavezető Vitarától.
Az cég 2018-ban 171 885 járművet értékesített 123 országban, ezek 95 százaléka Esztergomban készült. A Magyar Suzuki nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt a 2017. évi 2,1 milliárd euró után. Ebből a belföldi árbevétel 280,4 millió eurót tett ki, ami 18,6 százalékos növekedést jelentett. Az adózás előtti eredmény tavaly 82 millió euróra rúgott, ami némileg elmaradt a 2017-ben elért 90,8 millió eurótól. A Suzuki letelepedése óta 1,79 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ebből 267 millió eurót az utóbbi öt évben. A Suzuki márka részesedése a magyarországi új személyautók piacán az idén szeptemberben már elérte a 17,7 százalékot.
Legolvasottabb

Adategyeztetés: szüneteltethetik a nyugdíját annak, aki ezt elmulasztja

Így lehet kijátszani az új benzinárszabályt
Soros György megtalálta Vlagyimir Putyin gyenge pontját?

Termobárikus fegyvert vetettek be Ukrajnában

Úgy halnak le az atomerőművek, hogy egész Európa energiaválságba kerülhet

Új autómárka jelent meg Magyarországon, 20 kereskedés nyílik
Hatósági áras üzemanyagok: nem várt probléma az OMV-nél
