Idén nyáron a szokásostól eltérően alakultak az iskolakezdéshez szükséges szerek eladásai: július hónapban másfélszer több ilyen terméket adott el a cég, mint tavaly ilyenkor - az árak emelkedésétől tartva vélhetően sokan hozták előre augusztusról vásárlásaikat - derül ki az eMAG adataiból.

A füzet, iskolatáska és az írószer megy a legjobban

Június elejétől augusztus közepéig a legnagyobb darabszámban füzetet, iskolatáskát, rajzeszközt (színes ceruzát, zsírkrétát, filctollat, festéket, ecsetet, rajzlapot) illetve tolltartót és írószert rendeltek a webáruházból. A legnépszerűbb tíz iskolatáska között egyaránt megtalálhatók kifejezetten gyerekeknek szánt, mesefigurás típusok, de laptophordozásra alkalmasak is - átlagosan bruttó 11 ezer forint körüli összeget költöttek a vásárlók ezekre nyáron.

Készülnek a digitális oktatásra

Nem számítanak klasszikus tanszernek, de a táblagépek eladásai idén júniusban jelentősen kilőttek az eladások, csaknem 80 százalékkal több tabletet rendeltek tavaly júniushoz képest a vásárlók. Idén nyáron legtöbben a 2021-es iPad alapmodellt vették, de a Lenovo, Samsung, Huawei androidos tabletjei is népszerűek - egy tipikus vásárló bruttó 96 ezer forint körüli összeget költött az új eszközre.

Tavaly nyárhoz képest a laptopok eladásai is jóval erősebbek voltak:

júniusban közel 50 százalékkal, júliusban pedig több mint 60 százalékkal több noteszgépet rendeltek, mint tavaly, pedig akkor is normális mértékben fogytak a gépek.

Az átlagos nyári vásárlója bruttó 220 ezer forintos notebookot választott, többnyire HP, Lenovo, Asus, Apple és MSI modellt. Az okostelefonokból idén nyáron júniusban rendelték a legtöbbet, ekkor ötödével több fogyott, de júliusban is csaknem 10 százalékkal több készülék talált gazdára. A tabletekkel ellentétben itt teljes az Android-dominancia a top 10-ben, amit a bruttó 86 ezer forint körüli átlagos eladási ár indokol.

A csomagautomaták népszerűbbek

Tavalyhoz képest 12 százalékkal emelkedett az online bankkártyával kifizetett rendelések aránya, amely az iskolaszer termékkategória esetében már közel 40 százalékot tett ki az eladott termékek esetében. Ennél is komolyabb trendváltozást mutat, hogy míg tavaly nyáron az eMAG-forgalmazású tanszerek esetében még csaknem 70 százalék volt a házhoz szállítással rendelt termékek aránya, ez idén nyárra 22 százalékra csökkent, míg az easybox csomagautomatás átvétel aránya 15 százalékról 65 százalékra nőtt.

A csomagautomatás rendelések arányának ilyen magas növekedése annak köszönhető, hogy csaknem háromszorosára nőtt a hazai easybox-automaták száma. A boltban személyesen átvett tanszerek aránya tavalyhoz hasonlóan 7 százalék.