A Budaörsi úti buszsáv beruházása még nincs befejezve, nyilvánvaló műszaki problémákat okoz, hogy a buszsáv miatt "megállt az élet a Budaörsi úton", ezért függesztettem fel a buszsáv használatba vételét, a sávot az autósok még a mai nap folyamán visszakapják, az elmúlt két napi áldatlan állapotok nem ismétlődhetnek meg - jelentette be csütörtöki, rendkívüli tájékoztatóján Tarlós István főpolgármester. Hozzátette: a Főpolgármesteri Hivatalban megvizsgálják, hogy az idő előtti forgalomba helyezés hogyan történhetett meg.

Tarlós István emlékeztetett arra, hogy a beruházás évekkel ezelőtt indult, mint fogalmazott, "kármentést végzünk", a műszaki tartalom megváltoztatása esetén ugyanis azonnal vissza kellene fizetni 100 millió forint uniós támogatást.

A főpolgármester azt is bejelentette, hogy kezdeményezik a KRESZ-módosítását. Eszerint azok a személygépkocsik, amelyben legalább hárman ülnek, használhatnák a buszsávot.

A Fővárosi közgyűlés 2008. december 18-án döntött a beruházásról, a kivitelezés az elmúlt fél évben folyt. A projekt több részből áll, további elemei a Hegyalja úton és a régi Budaörsi úton buszsáv kiépítése, amely útszélesítéssel történik, vagyis nem csökken a jelenlegi forgalmi kapacitás - mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Hozzátette, a következő hetekben megvizsgálják, milyen kiegészítő intézkedésekre van szükség, a végleges forgalmi rendről csak ezt követően születik döntés. Vitézy elmondta, hogy nem készült érdemi forgalmi szimuláció - igaz, ez nem is volt elvárás -, amit most pótolni fognak. A BKK vezérigazgatója szerint az összes, folyamatban lévő hasonló beruházást felülvizsgálják.

Megkezdődött a jelzőlámpás csomópontokban a "lámpázások" felülvizsgálata - tette hozzá a főpolgármester, "a fázistervek megfelelősége ugyanis nem bizonyított", a lámpák egyes kereszteződésekben érthetetlenül nincsenek összehangolva.

Tarlós István szerint komoly szakmai feladat a budapesti közlekedés megszervezése, amiről nem szabad felelőtlenül nyilatkozni. A főpolgármester szerint a városházának nyilvánvalóan Budapest érdekeit kell figyelembe vennie, de ez egyáltalán nem vidékellenesség, "a kirohanásokra, bátorságfejlesztő gyakorlatokra nem akarok reagálni". Emlékeztetett arra, hogy Magyarország nyolc autópályája közül hét bevezet a fővárosba, amit adottságként figyelembe kell venni.