fővárosban sokszor nem csak hogy nehéz taxihoz jutni, de ráadásul előfordul, hogy az előrendeléseket már nem is fogadják be a társaságok. Már csak azért sem, mert ezt a szolgáltatást egyre több fuvarszervező vezeti ki a kínálatából – közölte az Országos Taxis Szövetség. 

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint teszik ezt pontosan azért, hogy minél hatékonyabb legyen az autók kihasználtsága és minél több fuvart tudjanak azok a taxik is teljesíteni, akik sokszor 15-20 percig várakoznak üresen egy-egy előrendelés alkalmával a megrendelési címeken.

Ha naponta csak egy taxi 4 előrendelést teljesít, akkor az üres várakozások ideje sokszor meghaladja a napi 60-80 percet, ami alatt akár 2-3 azonnali megrendelést is tudna vállalni

– nyilatkozta a Növekedés.hu-nak Metál Zoltán.

Emellett ismert jelenség, hogy csúcsidőszak idején sokszor majdnem lehetetlen taxihoz jutni. Az év végén többször is akadt rá példa, hogy a diszpécserek közölték: késve vagy egyáltalán nem tudnak kocsit küldeni. Ez a helyzet nem egyedi: hasonló gondokkal küzdenek más nagyvárosok is.

Egy névtelenül nyilatkozó taxis a portálnak azt is elmondta:

a rafináltabb ügyfelek már előre jelzik, hogy a fővároson kívülre utaznál, mert így sokszor könnyebb taxihoz jutni. A fuvar elején végül kiderül, hogy valójában csak pár utcányit akarnak menni.

A személyszállítás mindenesetre jelenleg nem épp vonzó terület. Magyarországon van, hogy 6-8 millió forint saját tőke sem elég ahhoz, hogy taxi-engedélyhez jusson egy új szereplő. Ha most kellene egy taxisnak a következő 3-5 évre üzleti tervet készítenie, komoly bajban lenne.

Ebben a környezetben a taxisok egy része más utakon indul el: van, aki szakmát vált, mások inkább feketén vágnak bele a személyszállításba. De még így is elmondható, hogy a fővárosban legálisan dolgozó taxisok száma nem változott érdemben: jelenleg ötezer taxis rendelkezik engedéllyel.

Metál Zoltán elmondta: az év végi nagy forgalom után mostanság ráadásul már inkább az a jellemző, hogy Budapesten egyre több a szabad kocsi, mivel most több a taxi, mint az utas.