Az online biztonsági eszközök fejlődésével, újabb visszaélési formával próbálkoznak illetéktelenek. Az elmúlt időszakban a csalók egyre többször bankbiztonsági vagy más banki alkalmazottnak adják ki magukat, így szerezve meg az ügyfelek bankkártya-adatait, illetve netbanki belépéshez szükséges adatait, de akár távoli elérést biztosító program telepítését is megkísérlik az óvatlan ügyfelek számítógépére, telefonjára vagy tabletére.

A megkeresések általában telefonon keresztül történnek, ahol a csalók akár több órás, hitelesnek tűnő beszélgetéseket folytatnak a potenciális áldozataikkal, akiknek könnyen elnyerhetik bizalmukat stílusukkal és látszólagos hozzáértésükkel.

Csalók hívogatnak az Államkincstár nevében

A Magyar Államkincstár arra figyelmezteti az ügyfeleit, hogy csalók próbálhatnak hozzáférni a pénzintézeti számlákhoz. Banki ügyintézőknek adják ki magukat, hogy átverjék a gyanútlan számlatulajdonosokat. Bővebben>>>

Ez a leggyakoribb trükk

Leggyakrabban a bankszámlán észlelt jogosulatlan tranzakciókra, feltörési kísérletekre hivatkoznak, ennek meggátolásához kérik az ügyfelek szenzitív adatait.

Általános módszerük, hogy időnyomás alá helyezik az ügyfelet, hogy ne legyen ideje utánanézni a problémának, és sürgető hangvételben arra kérik, hogy akár e-mailben, akár sms-ben küldött linkekre kattintva azonnal lépjen be az internetbankjába.

Általában ilyenkor a link mögött egy, az internetbanki oldalhoz hasonló oldal nyílik meg, melyen, ha megadjuk az adatainkat, az a csalók birtokába jut.

Gyanakodjon és kérjen időt

Sonjic László, az OTP Bank Informatikai és Bankbiztonsági Igazgatóságának vezető tanácsadója közölte, folyamatosan fejlesztik a biztonsági megoldásaikat, ugyanakkor ügyfeleiket is körültekintő magatartásra kérik..

A legerősebb biztonsági ajtó is csak akkor lehet hatásos, ha a kulcsot nem adjuk oda illetékteleneknek

– fogalmazott a szakember.

Hozzátette, a csalók egyre változatosabb módszereket találnak arra, hogy pénzt csaljanak ki áldozatuktól, az ügyfeleknek és a bankoknak közösen kell felvenni a harcot ellenük.

Ha az ügyfelek nem biztosak abban, hogy ki is hívja őket, érdemes gyanakodni és időt kérni, hogy ellenőrizhessük állításukat a bank hivatalos oldalain.

Új csalási módszerek terjednek, így kerülhetők ki a csapdák

Új típusú, telekommunikációs eszközök útján elkövetett csalási módszerekkel hálózzák be az óvatlan áldozatokat, amelyek elkerüléséhez fokozott körültekintésre és elővigyázatosságra van szükség. Bővebben>>>

Ilyet soha nem kér a bank

A bank soha nem kéri ügyfeleitől, hogy adják meg a következőket:

  • a belépési azonosító kódjaikat, 
  • jelszavaikat,
  • az utaláshoz kapott ellenőrző kódokat, illetve MobilBank regisztráció megerősítéséhez szükséges ellenőrző kódokat,
  • a bankkártyához tartozó CCV, CVC kódokat.

Soha nem kéri az OTP Bank az ügyféltől, hogy telefonban adott utasítások alapján bármilyen szoftvert telepítsen a telefonjára, számítógépére vagy tabletjére, vagy hogy az általuk küldött linkre kattintson.