Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A felismerhetetlenségig összeroncsolódott az az autó, amely csütörtök este Veszprém megyei Csót környékén fának csapódott. Az autón három nyári gumi és csak egy téli gumi volt. A 28 éves sofőr nem élte túl az ütközést - emlékeztet a portál.

A szakemberek évről évre felhívják a figyelmet arra, hogy 7 fok alatti hőmérséklet esetén mindenki váltson át téli gumira, mert ezzel elkerülhetőek a balesetek.

"A gumiabroncs az egyedüli felület, ami az autó és az útburkolat közötti kapcsolatot biztosítja, méghozzá mindössze négy tenyérnyi felületen. Alapvetően a különbség a nyári és a téli gumi abroncsok között a mintázat és a gumiabroncs összetétele. A téli gumihoz olyan anyagokat kevernek hozzá, amelyeknek köszönhetően a hidegben is megőrzik a rugalmasságukat, így biztosítják jobban a tapadást" - mondta Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

Az elhasznált téli gumi nem téli gumi

A szakemberek szerint az sem mindegy, milyen állapotú a téli gumi, ugyanis ha a barázdák mélysége 4 milliméter alá csökken, akkor már nem biztosítja a megfelelő tapadást. Illetve a négyévesnél idősebb gumiabroncsokat évente szakemberrel kell ellenőriztetni.

"Életveszély a nyári gumi télen használva. Azt gondoljuk, hogy száraz úton, amikor nem esik a hó, akkor az még elmegy. Nem igaz! A féktávolság már akkor is jelentősen megnő. Ha pedig bármilyen csapadék kerül az útra, főleg ha az szilárd halmazállapotú, akkor négy-öt-hatszorosára is megnőhet a féktávolságunk" - részletezte Kapitány Tibor, a Magyar Autóklub vezetéstechnikai trénere.

A szakemberek azt tanácsolják, hogy aki útnak indul, az időjárási viszonyoknak megfelelően felszerelt autóval tegye és mindig a látási és útviszonyoknak megfelelően vezessen.