A buszok ideális kora tíz év alatti, ilyen azonban mintegy 300-400 van most a BKV-nál, és kétszer ennyi újat kellene beszerezni. Mivel ennyit egyszerre nem tudnak megvásárolni, felvetődhet, hogy a buszok üzemeltetését hosszabb időre, akár tíz évre is koncesszióba adják.

Az InfoRádió megkereste az ügyben a BKV-t, amely arról tájékoztatott, hogy az uniós jogszabályok bárki számára lehetővé teszik közszolgáltatás elvégzését, ezért a közösségi közlekedést is működtetheti más, nem állami vagy önkormányzati tulajdonú cég. Mások is pályázhatnak autóbusz üzemeltetésre, feltéve, ha lesznek olyan pályázók, amelyek jobban csinálják, mint a BKV.

Új buszokat már tesztel, használt buszokat és trolikat pedig vásárol a főváros - ahhoz azonban, hogy ne legyenek veszélyesen magas átlagéletkorúak a járművek, még így is sokat kell költeni. Ehhez pályázati forrásokat vesznek igénybe 100 millió eurós nagyságrendben.

Az Alstommal aláírt szerződés nemcsak a 2-es és a 4-es metró szerelvényeit fiatalítja meg, hanem a 3-as vonalon is javulást hoz. A Metropolis kocsijaival a 2-es metróról kiváltott, átlagosan 26 éves korú kocsik átkerülnek a még öregebbek helyére. A 3-as vonalon a szerelvények átlagkora 37 év volt, mielőtt májusban Tarlós István főpolgármester utasítására a legöregebbeket kivonták a forgalomból. Ennél egyedül a HÉV-en rosszabb a helyzet, ott van olyan kocsi, amelyet 1966-ban gyártottak.