Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az e-töltések száma két év alatt közel negyvenszeresére nőtt az Energiahivatal sajtóközleménye szerint. 2018 és 2019 között viszont "csupán" megtriplózódott ez az érték. De a töltésre fordított energia is hasonló ütemben dönti az egyre újabb csúcsokat. Ami 2017-ben még 123 ezer kWh volt, az 2018-ban meghaladta a másfél millió kWh-t, tavaly pedig már alig maradt el az öt és fél milliótól.

Az éves szumma egészen pontosan 5 386 331 kWh lett. Ez a mennyiség egy négy fős magyar család átlagolt éves áramfogyasztásával számoltan azt mutatja meg, hogy tavaly már több mint 3600 család éves villamosenergia-fogyasztását "tankolták" bele az e-autókba.

Áramkútboom

A töltőoszlopok száma tavaly a duplájára nőtt: 672-ről 1362-re emelkedett a számuk. Az adatok tanúsága szerint 2020-ra úgy fordult rá e tekintetben Magyarország, hogy a legtöbb töltőoszlop a közép-magyarországi régióban üzemelt (699 darab), mögötte jócskán lemaradva a Közép-Dunántúl (191 darab) és a Nyugat-Dunántúl (126 darab) megelőzve.

A Dél-alföldi régióban pont 100 e-töltő működött, az Észak-Alföldön 88 darab, az Észak-magyarországi térségben 73, Dél-Dunántúlon pedig 85 töltőkútra lehetett villanymotoros autókkal csatlakozni.

Az elektromos autók töltését szolgáló nyilvános töltőállomások üzemeltetését a MEKH által kiadott engedély alapján lehet végezni. E körbe tartoznak a közterületen, a közintézmények ügyfélparkolóiban, üzemanyagtöltő-állomásokon vagy a nyilvános parkolókban lévő töltőberendezések is. A lakossági, saját garázsban működtetett "háztáji" töltőberendezések használata viszont nem hivatali engedélyköteles, így azok számáról, illetve az e töltőfejeken keszerszül felhasznált energiamennyiségről nincs információ.

Hálózati szintre jutnak

Az e-töltőkutak gyors terjedése nem országspecifikus történet, korábban megírtuk Az e-töltőkutak gyors terjedése nem országspecifikus történet, korábban megírtuk, hogy Hollandiában csak a Shell - és csupán egy tételben - 200 szupergyors töltőállomás telepítését jelentette be. A gyorstöltők a töltőpiac slágertermékei: tavaly nyáron a Bábolna közelében az OMV is üzembe helyezte a maga első platformjainak egyikét - azt ígérve, hogy az Ionity európai hálózatához kapcsolódnak, mely 2020 végére már 400 főállomásból áll majd.

A MEKH adatai szerint Magyarországon mintegy 16 800 zöld rendszámos járműnek van közlekedési engedélye; a tisztán elektromos meghajtásúak száma meghaladja a 6500-at. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest a zöld rendszámú autók, és a tisztán elektromos hajtásláncú autók számának növekedési mértéke is megközelíti a 75 százalékot.

A napokban a köztévében Gablini Gábor a Gépjármű-kereskedők Országos Szövetsége elnöke azt mondta, hogy évente ötezer új e-autó értékesítését látják reálisnak - írta a Magyar Nemzet.