A lakóhely

Nem mindegy, milyen ház garázsába gurulunk be frissen vásárolt autócsodánkkal, és az sem, hol van az az otthon. A trendi ingatlanok világában Huszka Judit, az Engel & Völkers - Budahill Center irodavezetője segíti az eligazodást. Az ingatlanpiac divatja viszonylag lassan változik.

Még mindig örökzöldnek számít Budán a II. és XII. kerület, illetve a Gellérthegy is, ahová főként a gyermekes családok, külföldről hazatelepülő idősebb házaspárok és nemritkán szinglik költöznek, mivel itt ár-érték arány tekintetében jó befektetésnek számít az ingatlanvásárlás.

De örökzöldnek tekinthető a Belváros is, amely elsősorban a külföldiek számára vonzó. Ők főként a szépen felújított, liftes, századfordulós épületek 100 négyzetméter feletti, nagy nappalis, több fürdőszobás lakásait keresik - természetesen a mai igényeknek megfelelő műszaki tartalommal. Vásárláskor döntő szempont az épület elhelyezkedése, külső adottságai, építészeti megoldásai és műszaki paraméterei, de az sem hátrány, ha megtaláljuk benne a korszerű eljárások alkalmazását, a "passzív ház" energiatakarékos rendszerét.



Fontos elvárás a jól megtervezett belső térszerkezet, az elegancia, a minőségi anyagok használata. Szinte kötelező elem a moziszoba, a szauna, fitneszterem, a jakuzzi, a külső vagy belső medence - esetleg mindkettő. Gyakori igény az óriási nappali, lenyűgöző panoráma, hatalmas teraszok, kertkapcsolat és garázshely több autó számára. 2010-ben éppoly trendi lakóingatlan lehet egy szépen felújított kastély ősfás parkkal, egy családi ház jól ápolt kerttel, de egy belvárosi penthouse is, a lényeg az, hogy tökéletes ízléssel berendezett, pazar panorámát kínáló, minden kényelmet kielégítő lakás legyen, lehetőleg ne túl messze a belvárostól.

Egy évtized alatt lefutott a kertvárosi boom. Nem tudni, hogy a közlekedési problémák vagy a javuló belvárosi levegő teszi, de tény, hogy sokan igyekeznek visszaköltözni a város szívébe. Persze nem lerobbant, körfolyosós bérházba, hanem vagy vadonatúj, vagy felújított-átépített épületbe.

Az árak ennek megfelelően már most is magasak a főváros magjában. Pláne ha még egy kis erkély, belső udvar és dunai panoráma is társul a kényelemhez. Az igény tehát megvan - csak sajnos időközben beütött a válság és leálltak a belvárosi fejlesztések. A közelmúltban megvalósult igényes belvárosi "lakok" sorát a Palazzo Dorottya vezeti. A Vörösmarty tértől pár lépésre levő egykori palota - amely évtizedekig a Technoimpex székháza volt - olasz befektetők révén újult meg.

A földszinten a - szintén olasz - Coin divatház és az Escada Sport üzlet jelzi, hogy nem mindennapi épületről van szó. A patinás külső és szemet gyönyörködtető lépcsőház mellett ugyanis "high-tech" lakások és napfényes belső udvar található. Ez a tradíció és a korszerűség szerencsés ötvözete - ami igazán vonzóvá teszi a belvárosi létet.

 

Az autó


Az autó öltöztet, tartást és stílust ad vezetőjének - legalábbis ezt állítják azok, akik nem Suzuki Swift volánja mögött ülnek. A presztízsautó kategóriájába egy sor neves márka tartozik a Maseratitól a Lincolnig. A magára valamit is adó tehetős azonban érez - vagy mondjuk úgy, érezhet - némi lelkifurdalást, s a kocsija átlagfogyasztását, netán a károsanyag- kibocsátását is figyelembe veszi a kocsi vásárláskor. Az elektromos autó még gyerekcipőben jár, de hibrid gépkocsit már igazán szép számban lehet venni - még a luxuskategóriában is.



A "műfaj" úttörője a japán Toyota, amely Lexus néven futtatja csodajárgányait. A Lexus - amely évek óta tökéletesíti a hibrid technológiát - egy benzinmotorból és egy villanymotorból álló meghajtó egységet épít autóiba, így nem csupán a fogyasztást, de a szennyező anyagok kibocsátását is csökkentheti - aki akarja. A nem éppen olcsó autókat három típusban forgalmazzák nálunk is: az LS 600h ötliteres motorral és majdnem 400 lóerő teljesítménnyel, a GS 450h 3,5 literes motorral és 296 lóerővel, a legszerényebb Rx400h pedig 3,3 literes motorral és 211 lóerővel repíti utasait. A japán kocsiknál megszokott extra szolgáltatások és megbízhatóság pedig amolyan ráadás.

A környezettudatos vásárlónak - legyen az gazdag vagy szegény - úgyis a zöld környezet a fontos. Füredi István, a Lexus Pest tulajdonosa szerint egyre nő azok száma, akiknek fontos ez utóbbi, s azoké is, akik nem akarnak kompromisszumokat kötni a luxuskocsi vásárlásakor.

 

A telefon


Életünk mindennapos kelléke a mobiltelefon. Sajnos túl gyakran használjuk, és ma már teljesen természetes, hogy komolyabb megbeszélések, üzleti vacsorák során is szerepet kap. Nem mindegy tehát, milyen készülék hever előttünk az asztalon. "Presztízs, teljesítmény, avantgárd technológia és abszolút megbízhatóság: ez a négy kulcsszó jellemzi a TAG Heuer filozófiáját az 1860-as megalapítás óta" - olvasható a svájci luxuscég bemutatkozó anyagában. Tavaly bővült a kínálat, s az órák mellé megérkezett a Meridiist mobil, melynek történetét Luczay Szabolcs, a Tag Heuer Boutique és Club vezetője mesélte el.



Megbeszélésre jöttek össze a cég csúcsvezetői, és mindenki kitette az asztalra a telefonját. Mindannyian elégedetlenek voltak készülékeikkel, úgy vélték, a forgalomban lévő telefonok nem képviselik azt a luxust és megbízhatóságot, amit az autók vagy az órák nyújtani tudnak. Azonnal megindult a kutatás, a fejlesztés, és 2008-ban megjelent a Meridiist a piacon, majd rövidesen megérkezett Magyarországra is. A tervezők olyan telefont alkottak, amely leginkább az ikonná vált Monaco órákra emlékeztet. Súlyos, szögletes darab, ugyanabból a 316L jelzésű, hipoallergén, rozsdamentes acélból, mint a híres időmérő-kollekció.

Kijelzőjét nem karcolódó zafírkristály védi. Bámulatosan elegáns. Nem hétköznapi használati tárgy, nem arra szolgál, hogy internetezzünk vele, arra általában van mindenkinek másik. A Meridiist kifejezetten luxus darab, amelyet ritka eseményekre, fontos találkozókra tartogat az ember. Az anyagi stabilitás, a megbízhatóság jelképeként sokat elárul tulajdonosáról. Főként a férfiak körében népszerű, de gyémántokkal ékesített változata a hölgyek megjelenését is magabiztossá teszi. Komoly tárgy, ezért leginkább sötét színekben kapható, de hölgyeknek gyártják rózsaszínben is. Javasolt csábítási módszer: csak meg kell keresni a párját...

 

Big-bang - mindenkor


Évtizedek óta különleges és trendalkotó megoldásaival kényezteti el az igényes hifi rajongókat a Bang & Olufsen. A dán cég számára a kezdetektől fontos volt, hogy addig nem ismert, egyedi megoldásokkal nyűgözzék le a világot. Többek között nekik köszönhetjük a walkie-talkie-t, a hordozható rádiót vagy a rádió-távirányítót. A széles szín- és formaválaszték, a termékek és kiegészítők szabad kombinálásának lehetősége teljesen egyedi megjelenést biztosít, örökre elvarázsolja, rabul ejti a felhasználót. A Bang & Olufsen másik fontos koncepciója, aminek megvalósítására a magyar piacon is törekszik, hogy a teljes házautomatizálás területén nyújtson megoldást, készülékeit működtető és megjelenítő eszközként felhasználva.

Figyelemre méltó, hogy külön részleg alakult a dán vállalaton belül, amely a luxusautókhoz gyárt innovatív hangrendszereket. Az első ilyen az Audi A8-hoz kifejlesztett Advanced Sound System, ami ma már az Audi és az Aston Martin teljes kínálatában, valamint az új Mercedes SLS AMG modellben is megtalálható. A közeljövőben további autómárkák csúcsmodelljeihez kifejlesztett egyedi audiórendszerek várhatók. Ugyancsak külön részleg működik az anyavállalatnál, amely a világ legexkluzívabb jachtjait szereli fel a Bang & Olufsen megszokott minőségű audiovizuális rendszereivel.

A márka mögötti majd évszázados múlt, a formatervezési szakokon tananyagként szereplő dizájn, az innovatív műszaki tartalom és a felületek tökéletes kidolgozása minden Bang & Olufsen termékben felfedezhető. "Úgy döntöttem, hogy a BeoTime nem úgy fog kinézni, mint egy szokványos vekker" - meséli a vállalat legújabb ébresztőórájának tervezője, Steff en Schmelling. "Ihletni és meglepni szerettem volna az embereket, élményt okozni ezzel a konstrukcióval. A fantázia, az álom, az átváltozás és a misztikum jártak a fejemben, amikor beugrott Mozart fantasztikus operája,a Varázsfuvola. Így született a BeoTime."


Cikkünk folyatatódik. Lapozzon

 

QP | Quality Placement