A biztosító 500 saját ügyfelét kérdezte: a válaszadók 37 százaléka mosógépről, 27 százaléka televízióról, míg 16 százaléka hűtőgépről mondta azt, hogy korábban romlott el a vártnál, azaz a garanciális idő lejárta környékén.
A röviddel a garancia lejártát követően elromlott eszközök 17 százalékát nem javíttatták meg a vásárlóik. Ugyanakkor 39 százalékuk legalább 5 ezer forintot fizetett a javításért, és még kiszállási díjat is kért tőlük a szerelő.
A biztosító szakértői szerint a garancia lejárta körüli meghibásodás oka az, hogy szinte valamennyi háztartási gépben van egy-egy olyan alkatrész - például túlmelegedő kondenzátor, könnyen törő kapcsoló - amely jelentősen lerövidíti az eszköz élettartamát.
A megoldás a háztartási eszköz hétéves koráig kiterjesztett garanciabiztosítás lehet, amelyet a biztosítók általában komplexebb lakásbiztosítások részeként, de sokszor önálló lakásszerviz csomagokban is kínálnak - jegyzik meg.
Legolvasottabb

Új korszak a NAV-nál: fogják a fejüket a könyvelők, erről nem szólt a hivatal

Kínai vakcina: pénzjutalmat kapnak a háziorvosok, ha találnak bárkit, aki felvegye

Nagy változásra készül az Aldi a tészta- és rizstermékek értékesítésénél

Felfüggeszthetik a nyugdíját annak, aki a vírus miatt költözik, erre érdemes figyelni!

Kiugróan gyenge lett a forint

Pfizer-oltás: egyeseknek lemondták az időpontját, megszólalt a kormányhivatal

Új nemzeti ünnepet és munkaszüneti napot javasol egy kormányközeli szervezet

Újabb jó hír a lakásfelújítási támogatásról
