Tavaly az első negyedéves forgalom még az előző években kialakult trendeknek megfelelően alakult, azaz 2019. első negyedévéhez képest közel 10 százalékkal nőtt az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége - mondta Bikfalvi Istvánné, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára az MTI-nek.

A koronavírus márciusi megjelenését követően azonban a második negyedévben drasztikusan visszaesett az ágazat értékesítése a kereskedelmi egységekben, illetve lényegében lenullázódott a vendéglátóiparban. A harmadik negyedévben - bár kisebb mértékben, mint a második negyedévben, - de szintén csökkent a forgalom. Átalakult az értékesítés szerkezete is: a kisebb kiszerelések forgalma jelentősen lecsökkent, a nagyobb, gazdaságosabb kiszerelések iránti kereslet pedig emelkedett.

QP | Quality Placement

A okozta problémák következtében a negyedik negyedévben 10,2 százalékkal esett vissza az ágazat forgalma az előző év azonos időszakához képest. A természetes ásványvizek forgalma 13,3 százalékkal, az ízesített vizeké és szénsavas üdítőitaloké 5,9 százalékkal, a 100 százalékos gyümölcsleveké 10,9 százalékkal, a gyümölcsitaloké 7,6 százalékkal, a jeges teáké 13 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest.

Az egyes termékkategóriák közül 2019-hez képest a természetes ásványvizek forgalma 10,8 százalékkal, az ízesített vizeké és szénsavas üdítőitaloké 4,9 százalékkal, a 100 százalékos gyümölcsleveké 11,3 százalékkal, a gyümölcsitaloké 2,7 százalékkal, a jeges teáké 12,3 százalékkal csökkent tavaly.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 90 százalékát képviseli. Tagvállalatai évi mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül 4 ezer embert foglalkoztatnak Magyarországon.