Egyre népszerűbb dolog Szlovákiában forgalomba helyeztetni az értékesebb autókat, mert ha cégautóként használják őket, akkor így meg lehet spórolni az áfát (visszaigényelhető), illetve a regisztrációs díjat és a teljesítmény utáni hazai adót – írja a Világgazdaság. Számos vállalkozás foglalkozik már azzal, hogy mindent elintéz ezzel kapcsolatban, beleértve a kötelező biztosítás megkötését, illetve a szlovákiai kárügyintézést, ha balesetet szenvedne a jármű. A hazai gépjármű-kereskedelmi érdekképviseletek persze tiszta idegek a dolog miatt, ugyanis a dolog jogilag tisztának látszik, mert a bérelt gépkocsik az EU-ban korlátozás nélkül használhatók, és vállalkozások tartós bérlet formájában használják autóikat. A gépjárműimportőrök egyesülete szimpla adócsalásnak tartja a dolgot, míg a gépjármű-kereskedőké azt javasolja, hogy 1,2 millió forintban maximálják a regisztrációs díjat, mert ez esetben nem érné meg a szlovákiai biznisz. Jelenleg van olyan járgány, ami után 3 millát kell kicsengetni regisztrációs díjként. Az új hókusz-pókusz már elérte a hatóságok ingerküszöbét is – állítólag tízezer szomszédunknál felrendszámozott járgány fut a magyar utakon. A VPOP és az APEH együtt próbálja kideríteni, szabályos-e a nagyra nőtt magyar gyermekek ezen új játéka.
QP | Quality Placement