A kormány honlapján megjelent tervezet a fogyasztóvédelemmel foglalkozik, így kitér arra is, hogy hova fordulhat a fogyasztó, ha a légitársaságtól nem kapja meg a késés után - az uniós szabályok szerint - járó kártérítést. Erre eddig nem volt külön szabály, így az általános eljárást lehetett követni, vagyis elsőfokon a járási hivatal, míg másodfokon - országos illetékességgel - a Pest Megyei Kormányhivatal járt el. A hatályos rendelet azonban ad egy felsorolást arra, hogy mely fogyasztóvédelmi ügyekben jár el első fokon a megyeszékhelyen működő járási hivatal, ez egészül most ki a légi személyszállítással kapcsolatos fogyasztóvédelmi ügyekkel.

Pest megyében a megyeszékhely szerinti járási hivatal feladatait a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala, a fővárosban pedig Budapest Főváros Kormányhivatala V. Kerületi Hivatala látja el. Kérdés, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér melyik járási hivatalhoz tartozik majd, miután annak területe részben a főváros XVIII. kerületében, részben pedig Vecsés határában fekszik.

QP | Quality Placement

A repülőgép késések esetén járó kártérítés összegét az Európai Parlament és a Tanács egy 2004-es rendelet határozza meg. Eszerint a kártérítés 250 euró minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra; 400 euró minden 1500 kilométernél hosszabb Unión belüli repülőútra és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőútra; végül pedig 600 euró az ezeken túli utaknál. A felsorolt kártérítés akkor jár, ha a késés - az előbbi sorrendben - kettő-, három-, illetve négy óra.