A nemzeti buszgyártási stratégia évi 1000-1200 új magyar jármű beszerzésétől szólt, de egyelőre nem látszik, kik tudnának ennyit szállítani, hiszen a magyar gyártók egyelőre évi 300-400 darabos kapacitással rendelkeznek. Még tavaly is több száz használt buszt vetek az állami és önkormányzati tulajdonú szolgáltatók.
Miközben a magyar buszgyártók alig néhány száz darabot termelnek, a cseh és lengyel gyártók estenként a semmiből kinőve Európai vezető szerepre törtek, és minkét országban többet gyártanak, mint amit a magyar stratégia egyelőre csak vizionál. Ráadásul a mostani magyar gyártók nem tekinthetők nemzetközileg versenyképesnek, gyakorlatilag nem létezik az export.
Egy-egy magyar busz hozzáadott érték, nemzetgazdasági fontossága is igen különböző lehet, a Figyelő cikkéből az is kiderül, hogy ez milyen esetekben növelhető, és hogyan lehet számítani. A közép-európai statisztikákból pedig az is kitűnik, hogy Romániában is kevesebb 10 évesnél idősebb busz van, mint hazánkban, így bőven megérett az idő a jelentés flottafrissítésre.
Legolvasottabb

Kitárul a Mókaliget: megnyitott Budapest első mókus- és madárparkja

Visszatért a Covid az építőiparban

Cicaharc a kormány és a jegybank között: megvannak a monetáris tanács új tagjai

„Ukrán pornó”: a menekült ukrán nőket érintő borzalmas jelenségre derült fény

Nincs vége a modern rabszolgaságnak: egy teljes családot kényszermunkára fogtak Borsodban
