A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg, a Közlekedési Operatív Program keretében. Az EMWL Autópálya Konzorcium 9,7 milliárd forintért építi meg az útszakaszt. Jelenleg az M0 körgyűrű keleti szektora - az M3 autópálya felől haladva - az M5 autópályánál ér véget. Ezen a ponton annak, aki az M1-es és az M7-es autópálya felé haladna tovább, az M5-re kell ráhajtania Budapest felé, hogy pár kilométer után elérje az M0 mintegy 10 éve elkészült szakaszát. Ezt a helyzetet szünteti meg az M5 és az 51. számú út között épülő új szakasz, amely folyamatossá teszi az M0 körgyűrűt. A jövő év végére elkészülő 6,3 kilométer hosszú szakasz 2-szer 3 forgalmi sávval, plusz leállósávval, kétrétegű betonburkolattal épül, az elválasztó sávban kétsoros beton elválasztó elemek lesznek. A beruházás része 2 csomópont és 5 műtárgy, valamint 16.550 méter hosszú védőkerítés. Az útszakaszon a megengedett sebesség óránként 110 kilométer lesz.
QP | Quality Placement