A magyar autópiac már a lejtmenet alján van, és most indul felfelé Erdélyi Péter szerint. A szakember úgy véli: a válság legalább arra alkalmas volt, hogy a helyes arányok alakuljanak ki a hazai autókereskedelemben. A mienkhez hasonló méretű és népességű Portugáliához, Görögországhoz és Csehországhoz képest az elmúlt három évben 150-200 ezerrel több új autót adtak el Magyarországon. Ezekkel a piacokkal összehasonlítva nálunk válságmentes időszakban 130-150 ezer darab a valós kereslet.

Az MGE előrejelzésében 2009-re 65 ezer személyautó és tízezer kishaszongépjármű eladása szerepel, ez kevesebb mint fele a tavalyi forgalomnak. Évente 10-15 ezerrel bővülhet az új autók piaca, ez 2010-ben 75 ezer autót és 12 ezer kishaszonjárművet jelent.

Mint ahogy azt korábban a Napi Gazdaság is megírta a Datahouse adataira hivatkozva, idén szeptemberben a tavalyi év hasonló időszakához képest 74,3 százalékkal kevesebb személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek üzembe Magyarországon. Míg egy évvel korábban 15,044 ezer új jármű kapott rendszámot, idén szeptemberben már csak 3,863 ezer autó került forgalomba.