Az M15-ös autóút a IV. számú páneurópai közlekedési folyosó része: a Budapest-Pozsony-Prága útvonal végig minimum osztott pályás autópályaként halad, egyedül az M15-ös szakasz üzemel kétszer egy sávos autóútként. Emiatt az M15-ös az elmúlt években kiemelten balesetveszélyes útszakasszá vált. A főút az M1-es és Rajka között 15 kilométer hosszú, 1998-ban adták át, a bővítés azóta várat magára.

A 21,3 kilométeres M70-es autóút az M7-es autópálya letenyei csomópontjától a szlovén országhatárig tart. Az út a Budapest-Maribor útvonal része, amely a többi szakaszán kétszer kétsávos. A tíz évvel ezelőtti átadásakor 9,5 kilométer hosszan elkészült a kétszer két forgalmi sáv. A bővítés csak mintegy 12 kilométerre vonatkozik, ami a murarátkai csomópont előtti és utáni hat-hat kilométernyi pályát jelenti.

Mindkét említett útszakasz szerepel abban a kormányhatározatban, amely a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus közúti - valamint vasúti, elővárosi és vízi - közlekedési fejlesztéseinek listáját tartalmazza. A beruházások időarányosan zajlanak, az ­M70-es esetében a forgalomba helyezés tervezett időpontja az év vége, december közepe, az M15-ös érintett szakaszánál 2020 tavasza - írta a napilap.

A "halálutak listáján" szerepel a 2-es főút is 65 balesettel, öt halálesettel. A Vácról, Dunakesziről a fővárosba tartók a közeljövőben biztonságosabb körülmények között autózhatnak majd, ugyanis jelenleg is zajlik az ­M2-es út bővítése, felújítása. A tervek szerint még ebben az évben átadják a végig négysávos gyorsforgalmi utat Vác déli csomópontja és az M0-s között. Ugyancsak még az idén elkészül az az átkötés, amely a régi, a településeken áthaladó 2-es főút forgalmát vezeti át külön szintű kereszteződések révén, többek közt a váci vasútvonal felett az M2-es csomópontjához Göd és Dunakeszi között.