Az M0-s autóút déli szektorán több helyen zajlanak hídfelújítási munkálatok, az érintett szakaszokon az aszfalt burkolatot beton burkolatra építik át. A tapasztalatok azt mutatják, hogy Csepel és Szigetszentmiklós térségében a torlódások nagy része az M0-s autóút M1-es felé vezető oldalán, a 2 x 2 sávos terelés mögött alakul ki - olvasható a társaság közleményében.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium elrendelésének megfelelően a Hárosi Duna-hídon (Deák Ferenc híd) a munkaterület mellett a jelenlegi 2x2 sáv helyett már 2+3 sávon haladhat a forgalom. Ez azt jelenti, hogy a Csepel-szigetről az M1-es autópálya felé három sávot alakítottak ki, az eddigiekhez képest szűkített és keskenyebb sávokon haladhatnak az autósok. Az átépítést követően a Halásztelekről a II. Rákóczi Ferenc útról felhajtóknak a gyorsító sávból nem kell besorolni a középső sávba, tovább tudnak rajta haladni a budafoki kihajtóig.

QP | Quality Placement

A biztonságos és folyamatos haladáshoz fontos azonban, hogy a közlekedők betartsák a sebességkorlátozásokat, ennek érdekében az autósok az útszakaszon fokozott rendőri jelenléttel számolhatnak. A Soroksári Duna-hídon a terelés előtt a Csepel-szigetről felhajtók besorolását a megszokottnál lényegesen hosszabb gyorsítósávok kiépítésével segítik majd.

A Magyar Közút szerint fontos kiemelni, hogy a három sávot csak úgy lehetett kialakítani az M1-es felé vezető oldalon a munkaterület mellett, hogy a korábban megszokott sávszélességet szűkebbre vették a belső és a középső sávban, így az autósok fokozott figyelme elengedhetetlen ezen a szakaszon.

A Csepel-Szigetszentmiklós összekötő úton épülő új körforgalom is újabb fázisához érkezik, ezért 2018. szeptember 20-a, csütörtök reggeltől szeptember 22-e, szombat déli órákig az M0-s autóút feletti híd és az épülő körforgalom közötti szakaszon félpályán jelzőlámpás-jelzőőrös irányítás mellett haladhat majd a forgalom.

Fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.