Erőteljes munkamegosztás látszik kibontakozni a vásárlások döntési folyamataiban. Egyes kérdésekben a nők hoznak ítéletet, más területeken a férfiak, hiszen mindkét nem tagjai különböző témákban számítanak szakértőnek: a nők a termékek kiválasztásánál sok esetben elsősorban a dizájnra fókuszálnak, s amennyiben ez az elsődleges döntő tényező, a nők mondják ki a végső szót.

A férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntési helyzetbe.

A résztvevők válaszai alapján a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők vesznek, TV-t vagy hi-fi-t pedig a férfiak, érdekes eredmény azonban, hogy az árról közösen döntenek a párok - ezek a legfontosabb megállapításai annak az online fókuszcsoportos módszernek, amit most tesztelt Magyarországon a Gemius, s az Ipsos a Samsunggal és a Kirowskival közösen.

Az internetet használók számára kiváló információforrásként említették meg a világhálót, főként azért, mert megoszthatják egymással a jó és rossz tapasztalatokat a felhasználók.

Sokan felvetették fontos szempontként a készülékek várható szervizelhetőségét, vagy a márkához való ragaszkodást is. A fókuszcsoportos interjúból természetesen az is kiderült, hogy vannak, akik egyszerűen beleszeretnek egy termékbe és mindenáron megszerzik azt.
QP | Quality Placement