A Magyar Közlönyben megjelent határozat a Budapest –Varsó nagysebességű vasút előkészítésére (amely környezetvédelmi munkarészeket tartalmaz), bruttó 2 milliárd 921 millió forint fordítható. Ebből az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) terhére biztosítandó támogatás 1,955 milliárd, a hazai forrás pedig 966 millió forint.
A Budapest belvárosán keresztül haladó nemzetközi vasúti kapcsolat a Budapest-Nyugati és a Kelenföldi pályaudvar közötti alagutat fedi. Ennek a környezetvédelmi engedélyezése bruttó közel 1,3 milliárd forintba kerül, ebből a CEF áll 500 milliót, a hazai forrás pedig 770 millió forint.
A kormány jóváhagyta a Budapest-Kelenföld és Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítése építési munkáinak (Déli körvasút II. ütem) Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP) történő finanszírozását. Ez 364,3 milliárd forintot tesz ki. Ezen a vasúti vonalszakaszon három, de egyes szakaszokon négy vágány lesz, és megállóhely épül a Közvágóhídnál, valamint a Nádorkertnél is.
A Napi.hu egy hete írt - a G7 nyomán - arról, hogy a közlekedési szakemberek is túlzónak tartják a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítésére kiírt közbeszerzés nettó 338 milliárd forintos nyertes árajánlatát, amit a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Zrt. vezette konzorcium tett. A nyilatkozó szakértők 30-50 milliárd forint körülire teszik a munka értékét.
Legolvasottabb

Az oroszok nem a spájzban vannak, hanem a kormányban – állítja a volt elnök

Kitárul a Mókaliget: megnyitott Budapest első mókus- és madárparkja

Putyin a térképre bökött és Szibériát választotta top menedzserei új lakhelyének

„Ukrán pornó”: a menekült ukrán nőket érintő borzalmas jelenségre derült fény

Megoldás született a poloskainvázióra
