A fuvarozók helyzetét nagyban nehezíti az olajár növekedése és a forint dollárral szembeni gyengülése miatt bekövetkezett, hónapok óta tartó üzemanyagár-emelkedés, hiszen esetükben ez jelentős mértékben befolyásolja az ágazat jövedelmezőségét − véli Szilágyi Péter, a Coface Hungary hitelvizsgálati vezetője. A szakember szerint nem javította az ágazat fizetési képességét a gázolaj januártól megnövelt jövedéki és általános forgalmi adója sem. Ugyanakkor a szereplők jelentős részét különösen sújtja, hogy a válságot megelőzően több cég modernizálta gépjárműparkját, mégpedig zömmel svájcifrank-alapú lízingkonstrukciók segítségével. Ennek megugrott terheit a frankárfolyam elszállása mellett nagyon nehéz kitermelni. Habár a belföldi kereslet élénkülése még várat magára, s ez ebben az ágazatban is érezteti hatását, a külső konjunktúrának köszönhető export már hosszabb ideje élénkül, ami valamelyest javította a helyzetet. Ám ez is legfeljebb csak ellensúlyozni volt képes az említett negatív hatásokat. Jó hír azonban, hogy Szilágyi nem vár további romlást ebben az ágazatban, inkább a helyzet javulására számít, ugyanis azok a vállalkozások, amelyek az elmúlt évek negatív hatásait ki tudták védeni, illetve túl tudták élni, a jövőben már jobban teljesíthetnek. Hozzátette: a fuvarozók és a logisztikai profilú cégek számára is húzóerőt jelenthet − hiszen többletmunkát biztosít − a gépjárműiparban végbement, illetve idén végbemenő kedvező fejlemények sora. Részint a Mercedes kecskeméti zöldmezős autógyárának áprilisi termelésbe állításától, részben pedig az Audi és a GM az év során később jelentkező kapacitásbővítő beruházásaitól várt pozitív hatásokkal remélhetőleg az egész iparág többletmegrendeléshez jut, természetesen annak kisebb szereplői is (mint beszállítók) − ez pedig végiggyűrűzhet a szektor egészén.