A Totalcar értesülése szerint a nemrég ráfutásos ütközés során megrongálódott két Combino villamos teljes kijavítása több száz millió forintba kerülne, ráadásul el is húzódna, ezért átmeneti megoldásként a két villamos hibátlan feléből összeállítanának egy működőképes járművet, és ezzel az egyik kieső jármű hamar pótolható lenne.

A 2006-2007 között üzembe helyezett budapesti Combino Supra villamosok egyedinek számítanak az eredetileg 1996-ban bemutatott Siemens Comino-családhoz képest, mivel rozsdamentes acél vázzal és műanyag panelekkel, hat részben csereszabatos modulból épülnek fel, számos technikai újítással a fedélzeten.

A Nagykörút villamosforgalmának (4-6) biztosítására Budapest 40 darab 54 méter hosszú Combino Suprát vásárolt, melyek fogadására a Hungária kocsiszínt alakították át. Tizenhét év szolgálat után a fővárosnak továbbra is szüksége van a teljes Combino-flottára a 4-es és 6-os viszonylatok éjjel-nappali kiszolgálásához, így már tavaly decemberben felmerült a kérdés, mi lehet majd az összetört 2014-es és 2026-os pályaszámú villamosok sorsa akár technikai, akár anyagi szempontból.

A BKV a Totalcar szerint most úgy ítéli meg, hogy ideiglenesen, a sérült részek teljes javításáig összeépíthető egy ép villamos, mellyel 39-re bővülne a jelenleg 38 darabból álló flotta. A modulok összeépítését követően elektromos és szoftveres illesztési feladatok is lesznek, majd jöhetnek a futáspróbák, melyek sikeres teljesítése után a vasúti hatóság ideiglenes pályaszámot adhat a hibrid szerelvénynek. A bontás és állapotfelmérés azonban még mindig tart.

Később sor kerülhet a sérült modulok teljes javítására is, mivel a közlekedési vállalat szeretné, ha mind a 40 villamos újra futhatna, de ez a munka várhatóan el fog húzódni, és a szükséges pénzügyi forrás előteremtését is ehhez kell majd ütemezni.