Átlagosan kétmillió forint lehetne az alapja annak a kártérítésnek, amely a Volkswagen dízelbotrányában érintett hazai autótulajdonosoknak járna - idézi a Világgazdaság a károsultak érdek-képviseletére alakuló pertársaság számítását. Eddig több mint 300-an vették fel a kapcsolatot a pertársasággal.

Surányi Péter, a több ügyvéd által létrehozott pertársaság kommunikációját segítő szakújságíró kábításnak tartja a Volkswagen által felkínált szoftverfrissítéses javítási megoldást. Szerinte erről a német környezetvédelmi minisztérium és a legmagasabb közlekedési szerv is kimondta, hogy semmiféle javulást nem eredményez. Angliában 42 ezer szoftverfrissítés történt, az ügyfelek fele tapasztalt utólag üzemkárosodást az autójánál.

QP | Quality Placement

A Volkswagen csoport magyarországi importőre, a Porsche Hungaria Kft. (PoHu) viszont azt közölte a napilappal, hogy az EA 189 kódú dízelmotorok javítására vonatkozó konkrét műszaki intézkedéseket a német Szövetségi Közlekedési Hatóság jóváhagyta és a magyar közlekedési hatóság is támogatja.

A PoHu szerint beavatkozás nem vezet a motorteljesítmény, az üzemanyag-felhasználás, a szén-dioxid-kibocsátás vagy a forgatónyomaték romlásához.A még hezitálóknak javasolják a szoftverfrissítés mielőbbi elvégeztetését, ugyanis nem zárható ki, hogy ennek hiányában a hatóságok a későbbiekben korlátozhatják a gépjármű használatát.