Az elektronikus útdíj rendszer július 1-jei bevezetése óta, vagyis az első héten 300 ezer úthasználat történt, s a problémás esetek száma nem haladta meg ezek egy százalékát, a rendszernek tehát voltak gyermekbetegségei, de rendszerszerű hibáról nincs szó - mondta Völner Pál, a fejlesztési tárca államtitkára. A problémákat mielőbb orvosolni fogja az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. Az elmúlt időszakban több helyről túlszámlázásokról is lehetett hallani (a fuvarozók panaszairól itt olvashat). Ezek kapcsán Völner azt mondta, hogy csak a tényleges összeget kell megfizetni, s a károsultnak pedig mielőbb - peren kívüli - vissza kell kapnia az indokolatlanul levont összeget.

Az elektronikus útdíj bevezetése óta több mint 2,8 milliárd forint folyt be, a tervek szerint éves szinten 150 milliárd forintra számít ebből az állam, pontosabban az összegből le kell vonni a korábbi matrica bevételt, ami korábban 30 milliárd forint volt.

QP | Quality Placement

A beruházási költség kapcsán pedig azt mondta az államtitkár, hogy a költségvetésben erre a célra elkülönített 42 milliárd forint bőven elegendő lesz. Jelenleg a tervezett 73 ellenőrző kapuból 16 működik, a többi folyamatosan épül, illetve mozgó járművekkel ellenőrzik az autókat.

Völner lapunk érdeklődődésére elmondta, hogy eddig nem volt nagyon éles a bírságolás, az ellenőrzés azonban a későbbiekben sűrűsödni és szigorodni fog.