A NAPI Gazdaság cikke. Egyáltalán nem kizárt, hogy a gyengülő kiskereskedelmi forgalom ellenére erős eredményekkel zárják az évet a nagy alapterületű boltokat működtető áruházláncok. Ugyanis a 400 négyzetméter feletti üzlethelyiségek élelmiszer-piaci forgalmi részesedése a Nielsen piackutató adatai szerint 2 százalékkal, a 2500 négyzetméter feletti egységeké pedig egy százalékkal növekedett az első félévben. Jól látszik, hogy a forgalmat leginkább a 200-400 négyzetméter alapterületű üzletektől hódítják el. A forgalmi szerkezet átalakulása szinte törvényszerű, a megszorító intézkedések hatására a háztartások jelentős része spájzol. A nem élelmiszer jellegű termékek kereskedelmében is hasonló a helyzet. Információink szerint a barkácsáruházak a megszorítások ellenére is jó üzletet csinálnak, amelynek az oka a diszkonthatás. A háztartások szeretnének spórolni, ezért igyekeznek saját maguk elvégezni egyes lakásfelújítási munkákat, s nyilvánvaló számukra, hogy az alapanyagokat a barkácsüzletekben szerezzék be. Az elektronikai termékeket forgalmazó láncok sem panaszkodnak, miközben a tartós fogyasztási cikkek forgalma erőteljesen visszaesett. Itt a szak- és mintaboltok szerepe csökken. Az elemzők szerint 2007-ben minden korábbinál jobban érződik a hazai kiskereskedelemben a diszkonthatás, amely nemcsak a diszkontcsatornák előretörését, hanem a hagyományosan nem diszkont csatornák értékesítési rendszerében megjelenő diszkontelemeket is jelenti.