Idén július−augusztusra szinte "minden csillag együtt áll majd ahhoz", hogy a kormány "piackonform" módon próbálja visszaállamosítani a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret − írta a Heti Válasz internetes oldala. A spanyol Grupo ACS óriáscég heteken belül bekebelezi a magyar légikikötőt üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. fő tulajdonosát, a német Hochtiefet. Utóbbiban hónapról hónapra növelte részesedését az ibériai cég, és júliusra meglesz az 50 százalék feletti többségi tulajdon.

Erről írt a Financial Times is tegnap: a spanyolok ellenséges felvásárlással szerezték meg a német Hochtief AG-t, amely most teljes egészében megszabadul a nem központi üzletágaitól  és ennek keretében megkísérli eladni reptereit, köztük a Budapest  Airport megmaradt tulajdonrészét is. A korábbi hírek arról szóltak,  hogy a budapestin kívül a sydneyi, athéni, hamburgi, düsseldorfi és  tiranai repterekben birtokolt kisebbségi részesedéseit cégbe apportálja, majd a társaságot a tőzsdére vezeti, ám a cég szervezése mellett gőzerővel keresték a  befektetőket is. A Financial Times értesülései szerint a lehetséges kérők között van a Vinci, a Global Infrastructure Partners, a Fraport és  a Changi is. A Hochtief 1,6 milliárd eurót vár a kisebbségi  részesedéseinek eladásából.

"A spanyol gigavállalat első emberétől, Florentino Péreztől (aki nem mellesleg elnöke a Real Madridnak, a spanyol királyi labdarúgócsapatnak is) bizonyíthatóan nem áll távol az Orbán Viktor miniszterelnökkel való párbeszéd. A Real például fél éve jelentette be, hogy az Orbán fémjelezte Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia partnerségével indítana sportiskolát Magyarországon" − írta a Heti Válasz. A Fideszben a BA Zrt. 2005-ös magánosítása óta vallják, hogy Ferihegy olyan pótolhatatlan monopólium, amit magyar − vagy legalább a kormány stratégiai céljaihoz lojális − kezekbe kell adni.