A  költséghatékonyság és a termelékenység tekintetében is javulásról számolnak be az autóipari szereplők. A szektor ugyanis további átrendeződés előtt áll Európában, a gyártókapacitás nyugatról keletre vándorlásával lehet számolni. Ennek az átrendeződésnek pedig éppen azok lesznek a nyertesei, akik költséghatékonyan és magas termelékenységgel tudják a termékeket előállítani - mondta Heinczinger Róbert, az Ernst & Young partnere egy felmérésükre hivatkozva.

A megkérdezett autóipari gyártók és beszállítók szerint a gyártási költségek tekintetében továbbra is a világ és Európa egyik legversenyképesebb piaca a magyar, a kontinensen hazánk a harmadik helyen szerepel a listán. A válaszadók 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendkívül, 46 százalékuk, hogy eléggé versenyképesnek tartja az országot. Az európai lista első helyén Csehország, második helyén Szlovákia szerepel.

Az iparági szereplők szerint kismértékben javult az autóipar termelékenysége az elmúlt két évben Magyarországon, így az európai listán hazánk a nyolcadik helyen szerepel. Az autóipari döntéshozók úgy értékelték, hogy szektorukat tekintve romlottak a mutatók a minőség és az innováció tekintetében Magyarországon 2011-hez képest. Az innovációs erőt és a termékek minőségét tekintve is a tizenegyedik helyre került az ország Európában - derül ki a felmérésből.