A Magyar Infokommunikációs Jelentésből kiderül, hogy hazai nagyvállalatok közel kétharmada, a középvállalatok több mint fele a múlt év első felében kapott személyre szabott ajánlatot vezetékes telefonszolgáltatásra, pontosabban bizonyos hívásirányokban elérhető megtakarításokra. A többség (a nagyvállalatok 66 százaléka, a középvállalatok 85 százaléka] ennek ellenére egyáltalán nem érzi a vezetékes telefonpiac 2001. év eleji liberalizációjának előnyét. A helyzet a mikro- és kisvállalkozások körében még rosszabb, ezek 90 százaléka számolt be hasonlóról. A jelentés rávilágít, hogy a több vezetékes szolgáltató igénybevételének valószínűsége a cégnagysággal együtt drasztikusan csökken, hiszen az alternatívok ajánlatai mindezidáig a jelentősebb nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező közép- és nagyvállalati szegmensre koncentráltak. Ugyanakkor a mikro- és kisvállalati szegmensben ma is jelentős igény mutatkozik a mobil és távolsági hívásirányú megtakarításokra. Ahhoz azonban, hogy kisebb hívásforgalom mellett is megérje az alternatív szolgáltatónak ezen cégeket kiszolgálni, illetve a távolsági és mobil irányokban is érezhető megtakarítást tudjanak kínálni, az összekapcsolási szerződések feltételeinek újratárgyalása lenne szükség - fogalmaz a dokumentum. A hazai vezetékes szolgáltatóknak az 1 vagy több főt foglalkoztató cégektől befolyt - vezetékes telefonforgalomból származó - havi bruttó árbevétele 2002. közepén mintegy 13 milliárd forint volt. Ehhez a 10 vagy több főt foglalkoztató vállalati szegmens közel bruttó 7, míg a 10 fősnél kisebb vállalatok bruttó 6 milliárd forinttal járultak hozzá. A mintegy 1250 db 250 fősnél nagyobb vállalat generálja a kiadások közel egyötödét, és velük azonos volument képviselnek a telefonszámlák költségeiből az 50-249 fős középvállalatok, amelyek számosságukat tekintve több mint négyszer annyian folytatnak üzleti tevékenységet.