Még 2016 végén készítettünk egy rendhagyó rangsort a boltláncokról, mégpedig a facebookos kedvelők száma alapján. Most megnéztük, mi változott azóta.

A legtöbb kedvelője továbbra is a Sparnak van, már közel 800 ezren vannak, ami 17 százalékos növekedést jelent. A Tesco áll a második helyen, a boltlánc 15 százalékkal 780 ezerre növelte a lájkolók számát. A harmadik helyen a Lidl áll, a korábbi félmilliós tábora 34 százalékkal 670 ezresre nőtt.

QP | Quality Placement

Ha nem az abszolút számokat, hanem a növekedést százalékos mértékét nézzük, akkor a franchise-rendszerben működő Coopé az első hely, a boltlánc ugyanis 44 százalékkal 380 ezerre növelte a kedvelők számát. Ezzel megelőzi a 34 százalékos emelkedést elérő Lidl mellett a szintén jelentős - 31 százalékos pluszt elérő - CBA-t, valamint az Aldit is, amely 27 százalékkal 325 ezerre növelte a táborát.

Fontos azonban, hogy a franchise-rendszerben működő Coop, CBA és Reál esetében a hálózatukba tartozó boltoknak vannak saját oldalaik, így azokkal együtt nagyobb a kedvelők teljes tábora.

A kedvelők száma
Boltlánc2018. január 3.2016. október 23.Növekedés (%)
Spar798 ezer684 ezer17
Tesco780 ezer681 ezer15
Lidl670 ezer500 ezer34
Coop380 ezer264 ezer44
Aldi325 ezer256 ezer27
Auchan301 ezer259 ezer16
Penny131 ezer108 ezer21
CBA38 ezer29 ezer31
Reál14 ezer13 ezer
8
Forrás: Facebook, Napi.hu-gyűjtés

A listát 2018. január 3-án készítettük, így később a sorrend változhat.