Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A következő budapesti autószalontól gyakorlatilag az összes prémium márka távol marad, másrészt jó fél évvel később rendezik meg. A páros években frankfurti autószalon után szokott lenni a budapesti, ám hosszú huzavona után úgy döntöttek a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) a tagvállalatai, hogy a jövő év májusára halasztják a kiállítást. Az mindenesetre biztosnak látszik, hogy a következő szalon 2008. május 14-18. között lesz a Hungexpo területén. A távol maradó márkaképviseletek jó része azzal indokolta döntését, hogy nem tartja kielégítőnek a Hungexpo szolgáltatásainak ár/érték arányát. Az importőrök szerint miközben egyre emelkednek a bérleti díjak és a kapcsolódó szolgáltatások költségei, a szolgáltatások minősége nem fejlődik, kezdve a parkolási gondoktól a pavilonok állapotáig. Legalább a tömegmárkák jó részét, valamint a Lexus, a Chrysler, a Jeep és a Dodge márkákat így is sikerült megnyerni a szalon számára. A tavalyi 187 ezer darabos személyautó-piac 65 százalékát fedik le azok a márkák, amelyek palettájukkal megjelennek, és azok kínálata is érdekes lehet a látogatók számára. Andrew Prest, a Saab autókat nyolc kelet-európai országban képviselő Polar Mobil ügyvezetője szerint a presztízs szempontjából érdekes lehet ugyan a szalon, a piachoz képest azonban drága mulatság, és közvetlenül nem is támogatja az értékesítést. Jelentősen megváltozott az autókiállítás látogatottsága, hiszen a kilencvenes évek második felében megközelítette a 200 ezret, a két évvel ezelőttin azonban csupán 110 ezren vettek részt. Azonban nem csupán a látogatók száma, hanem összetételük is változik, s emiatt a prémium márkák jó része arra hivatkozott, hogy más csatornákon hatékonyabban érik el vásárlókörüket. A legnagyobb távol maradó az évi mintegy 40 ezer járművet értékesítő Porsche Hungaria már az utolsó két szalonon sem állított ki. Vérten Sándor kommunikációs vezető azzal indokolta a cég döntését, hogy a Porschéval együtt hat márkájuk számára a stand berendezésével és személyzetével együtt a legutóbbi teljes költségük meghaladta a 250 millió forintot, amit a szalon nem termelt ki. A másik távol maradó óriás, a tavaly 19 ezer személykocsit és 4200 haszonjárművet eladott Ford PR-vezetője, Madarász György pedig kifejtette: miután évek óta szűkül a piac és csökken a szalon látogatottsága, forrásaikat hatékonyabban használhatják fel a kereskedőhálózaton keresztül a vásárlók elérésére.