A Brau & Parnters reputációs indexe 5 dimenzióban vizsgált 40 Magyarországon tevékenykedő vállalatot; a vezetés, vállalati polgárság, hitelesség, elismertség és érzelmi közelség dimenziója - változó súlyú megítélése - határozta meg az összpontszámot. A legfontosabb kritérium (28 százalékos súllyal) idén is a hitelesség bizonyult.

A legnagyobb pontszámot idén a Richter Gedeon érte el; az Audi után egy másik magyar vállalat, a Mol is felfért még a képzeletbeli dobogó harmadik fokára. Sokat javított a Pick Szeged, amely 3 ponttal jobb megítélést kapott a tavalyinál. Ezek az eredmények nem meglepőek, hiszen nemzetközi összehasonlításban is mindig a nemzeti vállalatok végeznek az ilyen jellegű listák élén.

A telekommunikációs szektor megítélése a legvegyesebb, a Magyar Telekom rontott a leginkább reputációján, viszont a 10 legnépszerűbb vállalat között stabil helyet foglal el a Telenor és a Vodafone is.

A lista második felében főként a szolgáltató szektorban tevékenykedő cégeket találunk - pedig ezeket a válság és a negatív megítélés kevésbé sújtotta. Az abszolút utolsó helyen a MÁV végzett, amely tovább rontott az eddig is botrányosan rossz megítélésén.

Megállapítható, hogy a válság által meghatározott környezetben alig romlott a Magyarországon működő nagyvállalatok megítélése. A negyven vizsgált cégre számított átlag 29,3 pontról mindössze 28,7 pontra csökkent.

Forrás: Braun&Partners