Az NHH júliusi határozata kiemeli: a három magyarországi mobiltelefon szolgáltatónak csökkentenie kellett a hálózatába érkező hívások végződtetési díját. A hatóság a korábbi szabályozástól eltérően átlagdíjakat állapított meg, mert ez a megoldás nagyobb rugalmasságot biztosít a szolgáltatók számára, mint a korábbi gyakorlat, amikor a csúcs és csúcsidőn kívüli díj külön-külön volt szabályozva. A rugalmasabb szabályozás nyomán a szolgáltatók saját döntésük alapján alakíthatják ki a csúcsidejű és azon kívüli időszakban érvényes végződtetési díjat, de ez nem járhat azzal, hogy egy szolgáltató összességében nagyobb bevételre tegyen szert, mint amennyit az átlagdíjjal szerezhetne. Amennyiben a felügyeleti vizsgálat során beigazolódik, hogy a T-Mobile eltér a határozatban foglalt átlagártól, akkor az NHH élni fog az elektronikus hírközlési törvény szerinti szankcionálási jogával, amely szerint akár az adott szolgáltató éves árbevételének 0,5 százalékára rúgó bírságot is kivethet.
QP | Quality Placement