A Magyar Telekom már felkészült az új pénztárgépek, valamint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) rendszere közötti adatátviteli kapcsolatot biztosító, saját fejlesztésű szolgáltatás nyújtására ügyfelei részére - jelentette be a távközlési társaság.  A szükséges egyeztetéseket követően a Magyar Telekom májusban írta alá a szolgáltatás nyújtásához szükséges műszaki kereteket meghatározó - együttműködési szándéknyilatkozatot is jelentő - jegyzőkönyvet a NAV-val, majd sikeresen lefolytatta a szolgáltatás tesztelését az adóhatósággal együttműködésben. Ennek eredményeként a Telekom megoldásával működőképesnek bizonyult a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szervere, valamint a pénztárgépekbe kerülő Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE) közötti adatátviteli kapcsolatot biztosító szolgáltatás.

A saját fejlesztésű szolgáltatást a Telekom a T-Mobile Austria által szállított SIM chipkártyák alkalmazásával nyújtja majd, amelyek használata teljes körűen biztosítja a NAV által meghatározott követelmények teljesíthetőségét és a folyamatos adatkapcsolatot - írta közleményében a cég. A Telekom felkészült arra is, hogy rövid határidővel és az ismert piaci előrejelzések alapján várható mennyiségben szállítsa a SIM chipeket, amelyek a jogszabályi előírásnak megfelelően képesek minden magyarországi szolgáltató hálózatára kapcsolódni és adatátviteli kapcsolatot biztosítani a NAV rendszerével.

QP | Quality Placement