A szokásosnál korábban elkezdett karácsonyi vásártól azt remélik a kereskedők, hogy legalább az év végén sikerül valamit javítani az egész éves gyenge forgalmon - derül ki a Népszava cikkéből. Míg 2007-ben még 888 milliárd forint volt az ágazat éves értékesítése, tavaly már csak 855 milliárd és idén ennyi sem lesz. Az élelmiszerek eladása, amely nyáron az egy évvel korábbinál 7-8 százalékkal alacsonyabb volt, karácsonykor remélhetően kevésbé esik vissza. A ruházati termékek forgalma egyelőre tartja magát, de a háztartási gépek és a fogyasztói elektronikai cikkek értékesítése 17-18 százalékos mínuszban van, ami talán karácsonykor javul. A MediaMarknál azt nyilatkozták a lapnak, hogy idén is az LCD-tévék lehetnek a vevők kedvencei. A fogyasztók az utóbbi időben jobban megnézik, mire adják ki a pénzüket, ezért a márkás, minél nagyobb felbontású készülékek fogynak jobban. Az energiatakarékosság is nagyobb hangsúlyt kapott a korábbiakhoz képest. A Tesco egyebek mellett 1480 tonnás szaloncukorkészlettel és két és félmillió darab karácsonyfadísszel várja a vevőket. Az áruházlánc igyekszik olyan termékkínálatot kialakítani, amelyben mindenki megtalálja a pénztárcájához illő terméket.
QP | Quality Placement