A tizenhét legnagyobb hazai élelmiszer-kereskedelmi hálózat tavaly 3310 milliárd forint forgalmat ért el, szemben az egy évvel korábbi 3176 milliárddal - írja a Népszabadság a Nielsen piackutató cég összesítésére hivatkozva.
A társaság által összeállított lista első helyén a Tesco áll, amely huszonnyolc áruházat, köztük tizenegy nagyméretű hipermarketet nyitott, miközben bevétele 11 milliárd forinttal 555 milliárd forintra emelkedett. Az ötödik helyen szereplő, 285 milliárd forint forgalmú Spar három hiper- és tizenhárom szupermarketet adott át, és hálózatát nemrég a tavalyi rangsor tizedik helyén álló Plus 172 üzletével gyarapította.
A vesztes oldalon a Delhaize-csoporthoz tartozó láncok állnak, amelyek közül a Profi diszkonthálózatnak és a Matchnak egyenesen csökkent a forgalma, és a Cora hipermarketek is alig tudtak növekedni. A legnagyobb szórást a diszkontok mutatták, ahol a Lidl tovább menetelt, és felzárkózott a nyolcadik helyet megszerző, szintén bővülő Penny Market mögé, míg a Plus és a Profi már nem bírta a szegmens két legnagyobbjának tempóját. A kis méretű, független élelmiszerboltok térvesztésére utal a jellemzően ezeket ellátó nagykereskedelmi üzletek, a Metro és az Interfruct forgalmának visszaesése. A hazai tulajdonú beszerzési társaságok még tartják magukat, mind a CO-OP, mind a Reál szép bővülést produkált, csak a második helyét őrző CBA bevétele csökkent valamelyest.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.