Az előfizetői szerződés egyik pontja alapján a szolgáltató marketingadatbázist építhet ügyfelei adataiból, azt továbbíthatja szerződéses partnereinek például piac- és közvéleménykutatás céljából - akár külföldre is. A "Hozzájárulás az előfizetői adatok kezeléséhez" című ponttal az a baj, hogy integrálva van az előfizetői szerződésbe, azaz nem lehet külön nyilatkozni arról, hogy az előfizető hozzájárul-e az adatai kiadásához vagy gyűjtéséhez. Mindez azt jelenti, hogy aki elő akar fizetni a Chellóra, kénytelen egy alkotmányos alapjogáról kényszerülnek lemondani, mely a személyes adataik védelmét szolgálja. Hagymásy András, a UPC kommunikációs igazgatója szerint szó sincs spam-adatbázis építéséről, a UPC egyszerűen a saját ajánlataival keresné meg az előfizetőket, illetőleg az ügyfelek véleményének szondázásához vennék igénybe piac- vagy közvéleménykutató intézetek segítségét. A külföldre továbbított személyes adatok pedig - Hagymásy szerint - a UPC hollandiai központjához kerülnének. Hagymásy András jelezte, hogy az előfizetői szerződést, mely az általános vállalkozási feltételek része, a Hírközlési Felügyelet részére előzetesen megküldték, s ott a szöveget jóváhagyták. Gulyás Csaba, az adatvédelmi biztos hivatalának munkatársa a HWSW kérdésére elmondta, hogy az adatvédelmi törvény szigorúan rendelkezik a külföldre történő adattovábbításról. Határainkon túlra személyes adatot kiküldeni még az érintett beleegyezése esetén is csak akkor lehet, ha az adatkezelés feltételei külföldön is legalább olyan szintűek, mint hazánkban. Ez pedig az új előfizetői szerződésből egyáltalán nem derül ki, hiszen csak annyi szerepel benne, hogy az adatokat a UPC "küföldi kapcsolt vállalkozása" részére megküldhetik -- ami pedig (multinacionális cégről lévén szó) igen sok országot, és sokféle helyi adatkezelési szabályt takarhat.