Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A jelek szerint hiába kérik többek között a kereskedők, élelmiszerboltok, és a Nemzeti Agrárkamara is, hogy senki ne halmozzon fel komolyabb mennyiséget élelmiszerből, mert van elég utánpótlás; csak a mostani vásárlási roham miatt a boltláncok nem mindig tudják a megfelelő ütemben visszatölteni a folyton kiürülő készleteket.

Több nagy-britanniai bolt már bevezette a terméklimiteket, Magyarországon pedig a Tesco lépett az elsők között, amikor az online rendeléseknél bevezette a korlátozás, amely szerint 12 darabot vagy csomagot lehet vásárolni egy-egy termékből. Tudunk olyan CBA-boltról is, ahol bizonyos termékekből csak 5-6 darabot lehet egyszerre megvenni.

Tábla a boltban

Az Aldi pár napja kitett a boltjaiba egy táblát, amelyen az állt: "Munkatársaink folyamatosan dolgoznak azon, hogy a termékek elérhetőségét háztartási mennyiségben biztosítani tudjuk."

A háztartási mennyiséget vastag betűvel szedték, nyomatékosítva, hogy a vásárlók ne vásároljanak túlságosan sokat.

Limit a gyakorlatban

Az Aldi kérése azonban darabszám szerinti korlátozást nem említett, ezért kipróbáltuk, a gyakorlatban mennyi a limit. Szerdán este az egyik budapesti Aldiban 8-8 darab macska- és kutyatápot szerettünk volna a vásárolni. A kasszánál a pénztáros nagyon kedvesen azt mondta: "Ne haragudjon, sajnos háztartási mennyiséget szabad beütnöm. Ez fejenként 5-6 darab termék. Tényleg elnézést kérek, fentről jött az utasítás, azért, mert nagyon sok a vásárlónk".

Arra a kérdésre, hogy 5 vagy 6 darab a maximum, konkrét választ nem adott az Aldi pénztárosa. Arra a felvetésre, ha esetleg az első vásárlás után újra próbálkoznánk, akkor elvihetünk-e plusz két macska- és kutyatápot vagy bármi mást, azt mondta, hogy bár ezt nyilvánvalóan nehéz betartani, de szerinte nem egy-egy vásárlásra, hanem egy vásárlóra vonatkozik az utasítás. A gyakorlatban ez valami olyasmit jelent, ha hozzá mentünk volna második körben, akkor jó eséllyel nem adta volna oda a termékeket a cég által elrendelt limitre hivatkozva. Azt is elmondta, lehetnek olyan üzletek, ahol ezt nem veszik annyira komolyan.

(Közvetlenül a vásárlásnál nem közöltük a pénztárossal, hogy újságnál dolgozunk. Majd amikor ezt elmondtuk, akkor kérte, hogy ne írjuk le, melyik boltról van szó, mert nem beszélhet hivatalosan erről. A koronavírus-járvány miatti vásárlási láz kitörése óta a boltláncok - többsége - AldiAuchan, dm, Lidl, Media Markt, Metro, Mol, Obi, Penny Market, Praktiker, Rossmann, SparTesco - külön-külön nem kommentálja az eseményeket, a cégeket az Országos Kereskedelmi Szövetség képviseli.)