A NAPI Gazdaság cikke. Gillemot Katalin, az Auchan vezérigazgatóságának munkatársa lapunknak elmondta, hogy a liszt nagyarányú drágulása miatt kénytelenek növelni az árakat, ugyanakkor igyekeznek minél kisebb mértékű emelést végrehajtani. Mivel az áruházlánc ömlesztve vásárolja a lisztet, jelentős csomagolási és munkaerőköltséget takarít meg. A lisztet térségenként más és más beszállítótól szerzik be az áruházak, majd a felhasználásig 5-10 tonna tárolására alkalmas silókban tartják, amelyekből minden üzletben több is van. Mivel a polcokra kerülő pékárut a saját üzemükben állítják elő, a szállítási költséget is megspórolják. Mindezek alapján bíznak abban, hogy az árakat továbbra is alacsonyan tarthatják és csak az okvetlenül szükséges mértékben drágulnak termékeik. A Tesco beszállítója az idei év augusztusában 40 százalékkal emelte a liszt árát, amivel nehéz helyzetbe hozta az áruházláncot - mondta lapunknak Hardy Mihály, a Tesco kommunikációs igazgatója. A további alapanyag-drágulás hatására ők is kénytelenek lesznek emelni a saját üzemeikben gyártott pékáruk árát, de ezt a lépést igyekeznek késleltetni és a lehető legkisebb mértékben emelni. Korábban is voltak már áremelések, sőt volt, hogy indokolatlanul magas árakat határoztak meg a beszállítók, de ilyen mértékű drágulásra még nem volt példa. Ha nem áll meg a liszt árának emelkedése, olcsóbb lesz külföldről behozni, bár ezt egyelőre nem tervezik a megkérdezett láncok.
QP | Quality Placement