Idén november végéig 105 421 új autót adtak el itthon, ami 21,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban, de még a tavalyi egész évi 96 594 darabnál is jóval több.

A magyar újautó-piac 2009-ben omlott össze, mikor 60 ezer kocsit sikerült eladni a 2008-as 153 ezer után. A 2011-es 45 ezres mélypont után mostanra sikerült a lélektaninak nevezhető 100 ezret átlépni.

A legnépszerűbb márkák listáját a Suzuki vezeti 13 663 eladott autóval, közel 13 százalékos piaci részesedéssel. Suzukiból 37,2 százalékkal kelt el több.

Második a Ford 10 379 autóval, 23,7 százalékos növekedéssel, majd a Skoda következik 9761-es számmal, amely 21,9 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban - olvasható a Carinfo összefoglalójában.

Napi.hu

Ezzel a növekedéssel egyébként a Skoda letaszította a dobogóról az Opelt, amely csak 9,2 százalékos növekedést tudott produkálni. Az Opellel kapcsolatban hangzott el nemrég a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) sajtótájékoztatóján, hogy szalonokat kényszerültek bezárni, mert jövedelmezőségük romlott. Az Opelen kívül a Citroën is bezárt szalonokat. Ott tavalyhoz képest idén növekedni tudtak, de a 2015-ös számaikat nem tudták hozni.

A modellek között a Suzuki Vitara áll az élen 7779 autóval, majd a Skoda Octavia (5658), az Opel Astra (4050), a Dacia Duster (3518) a Suzuki SX4 S-Cross (3066) és a Ford Focus (2943) következik.

Címlapkép: Suzuki Media