Szijjártó Péter a támogatói okirat átadását követően azt mondta, újabb, az elektromos autóiparhoz kapcsolódó beruházásokról van szó, amelyekkel egyrészt 1500 munkahelyet megvédenek, másrészt ötven újat létrehoznak. Jelezte: mind a kapacitásbővítő, mind a technológiai fejlesztés azt mutatja, hogy a székesfehérvári gyár a Hydro globális hálózatán belüli, az új befektetésekért vívott versenyt megnyerte.

A miniszter közölte, hogy Európa egyik legnagyobb alumíniumsajtoló üzemében új generációs elektromos autókhoz fognak magas hozzáadott értékű, megmunkált alkatrészeket előállítani. Kiemelte: a gyár jelentőségét mutatja, hogy a Land Rover, a Jaguar és a Tesla is alkalmazza a fehérvári mérnökök által kidolgozott eljárások alapján gyártott szerkezeti elemeket.

Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy Magyarország "az autóipar elektromobilitásra épülő új világában élszereplő lett, miközben a tradicionális autóiparban is zászlóshajók voltunk Európában". Példaként említette, hogy a világ legnagyobb járműakkumulátor gyártókapacitása jön létre hazánkban a múlt héten bejelentett iváncsai beruházással.

A miniszter megemlítette, hogy a szakértők becslései szerint 2030-ra tízszeresére nő az elektromos autók száma, vagyis lesz igény mind az akkumulátorokra, mind a Székesfehérváron előállított alumínium termékekre.

A nyilvános cégadatok szerint a Hydro Extrusion Hungary Kft. 2019-ben 327 millió eurós (akkori értéken 108 milliárd forint) nettó árbevételt ért el, adózott eredménye mínusz 215 ezer euró (70 millió forint) volt. A 2018-as üzleti évben a cég 338 millió eurós (akkori értéken 109 milliárd forint) nettó árbevétel mellett 3,681 millió eurós (1,185 milliárd forint) veszteséget realizált.