A behozott használt személyautók több mint harminc százalékát három márka teszi ki: a Volkswagen 10,6 százalék, az Opel 10 százalék és a Ford 9,7 százalék.

Míg a járvány kitöréséig negyedévenként rendre közel 40 ezer használt személyautó özönlött be az országba, azóta mintegy 20 százalékkal lett alacsonyabb az átlagos negyedéves forgalom. A legnagyobb visszaesés közvetlenül a járvány kitörését követően, a szigorú lezárások idején következett be, ekkor 27 ezer körüli értékre zuhant a második negyedéves érték. Az ezt követő szabadabb nyár csaknem 34 ezer példányig húzta vissza a forgalmat. A járvány második hullámának kialakulása óta a negyedéves behozatal volumene 31-32 ezer példányt tesz ki.

Bár a JóAutók.hu februári felmérésének adatai szerint piac szereplőinek közel kétharmada arra számít, hogy az autópiac működése legkésőbb nyárra visszatérhet a régi kerékvágásba, szinte biztosnak látszik, hogy a korábbi, 40 ezret ostromló negyedéves szintektől akár évekre elbúcsúzhatnak a kereskedők.

A honosítási szabályok idei szigorítása ugyanis épp a behozatal törzsállományát kitevő idős használt autók forgalomba helyezését nehezíti meg. Emellett az euró árfolyamának tartósan 360 forint feletti szinten ragadása érezhetően megdrágítja a használtimportot, ami szintén sokak kedvét elveheti ezeknek a járműveknek a vásárlásától.

A JóAutók.hu előrejelzése éves szinten 130-135 ezer használt autó importjára számíthatunk idén, vagyis a behozatal legfeljebb néhány százalékkal múlhatja felül a 2020-ban regisztrált 130 ezres számot. Ehhez persze nyitni kell a gazdaságot.

Miközben a használtautó-import mértéke az idei év első három hónapjában összesen 30.971 darab volt, ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 32 194 volt, ami csupán 1,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 32 668-as értéktől.