A hivatásosak száma 10 ezer körülire tehető, de nagyon sokan feketén, bejelentés és engedélyek nélkül dolgoznak. Sok műhely egyébként magánból társas vállalkozássá alakult át, hogy át tudja vészelni a járványt.

Nagyjából háromezer olyan autószerelő hiányzik ma az országból, aki tud és akar is dolgozni. A szakképzési törvény viszont nem segíti az utánpótlást, a fiatalok is inkább a gyárakba mennek el összeszerelőnek, nem pedig a szervizekbe, műhelyekbe – mondta a Világgazdaságnak Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesületének elnöke. 

A műhelyek igen leterheltek, ezért egyes, nem sürgősségi munkákat már csak két-három hetes határidővel tudnak vállalni. Az olyan problémát persze soron kívül előreveszik, amely miatt nem közlekedhet az autó.
A béremelkedés mellett az ellátási gondok is hatással vannak a szakmára, az árakra, például nagyot szűkült az alkatrészpaletta és az infláció begyűrűzött az ő szakmájukba is.

Az AOE elnöke nem számít arra, hogy 2022-ben nagy változás lenne a szakmában, bár most, az év végén és a jövő év elején jóval nagyobb lehet a terhelés. Egyrészt az ünnepek alatt sokan elővették az autójukat, azokat át kellett vizsgálni, az év első hónapjaiban pedig várhatóan pótolják az eddig halogatott műszaki vizsgáztatást is - mondta a lapnak az elnök.