Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A Napi nyári kosarába rakott termékeket ugyanis a budaörsi Auchanban csaknem 19 százalékkal olcsóbban kaptuk meg, mint a törökbálinti Corában, és 13,5 százalékkal kevesebbért jutottunk hozzájuk, mint a Tescóban. A francia kiskereskedelmi lánc kedden jelentette be, hogy értékesítési stratégiájában egyre inkább az árak lenyomására törekszik, és bár nincs saját márkás termékportfóliója, a jövőben is a diszkonteladási formát kívánja erősíteni. A Napi kosara most olyan jelentős árkülönbségeket mutatott, hogy érdemes időt szánni a nyári hipermarket-szórólapok árajánlatára, és kiszámolgatni, hol érdemes beszerezni az árut. Az Auchan árelőnye lényegében az akciós naptej miatt nőtt ekkorára, ugyanis míg a másik két üzletben a kosárban lévő terméket 3000 forint felett kínálták, addig az Auchanban 2570-ért. De nem csak ebben volt jobb az áruház. A visszaváltható kiszerelésű kétliteres Coca-Colát szintén komoly árelőnnyel adta, és jócskán aláment a konkurenseknek a sárgadinnyével is. Húsban hagyományosan jó a francia lánc, most, a grillezési szezonban a sertéstarját 1119 forintért adta. Kenyérben és primőrben nem a legolcsóbb, de nem is legdrágább. Kenyérért a Corába érdemes menni - nemcsak az átlagon felüli választék miatt, hanem mert ott a legolcsóbb -, ám meglepő módon a lánc a nyári vásár kezdetére nem rukkolt elő eget rengető szezonális élelmiszerár-kedvezménnyel (a húsvéti és a karácsonyi időszakban ezt rendszeresen megteszi). A Tesco is csendesen teszi a dolgát, egyedül a paradicsomnál és a paprikánál hozta árelőnyét, ám ez megszokott nála, a primőröknél rendszerint árdiktáló. Sőt az általunk választott Theodora másfél literes szénsavas vízhez is a Tescóban jutottunk a legolcsóbban, de naptejből az áruház korántsem kínálta azt az árat, amit a konkurencia. Ráadásul az általunk választott 200 milliliteres Nivea Sun Lotion-ból egyedül a Tesco nem kínált 30-as faktorszámút, és a 20-ast is csak 30 forinttal adta olcsóbban, mint a Cora. Az ármustrából kiderült, hogy a kereskedelmi aranyháromszögben működő hipermarketek mindegyike más-más elképzeléssel futott neki a nyári vásárnak, így az akciók is jelentősen eltérnek egymástól. Ennek következtében a Napi kosarában jelentős áreltérés mutatkozik, nem úgy, mint a karácsonyi, szilveszteri vagy a húsvéti időszakban. A Napi-kosár értéke a Corában 7062, a Tescóban 6582, az Auchanban 5702 forint volt. Ilyen jelentős százalékos eltérés eddig egyszer fordult elő, akkor is csak azért, mert egy, a végösszeget meghatározó terméket teljesen más áron kínált a konkurencia. Ha a naptejet most kihagynánk, akkor sem változna a kép: az Auchan hozná az első helyet, ahogy a Tesco a másodikat. A kettejük közötti árkülönbség azonban jócskán 10 százalék alá esne.