Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az MKB-Pannónia Alapkezelő jövőbeni tevékenységében három, eddig is sikerrel működő szervezet kap főszerepet: mostantól az intézményi vagyonkezeléssel foglalkozó Pannónia CIG Alapkezelő, a befektetési alapok kezelésével foglalkozó MKB Alapkezelő, valamint az MKB Bank portfólió- és vagyonkezelési területének tapasztalata és szakértői tudása egyesül a cégben. A magyar vagyon- és portfólió-kezelési piacon ilyen jelentős méretű tranzakció még nem volt.

A cégben az MKB Banknak 49 százaléka, a CIG Pannónia Életbiztosítónak és a Pannónia Nyugdíjpénztárnak 16-16 százaléka, az MKB Nyugdíjpénztárnak 15 százaléka, továbbá az MKB-Pannónia Egészség- és Önsegélyező Pénztárnak, valamint a Gránit Banknak 2-2 százaléka van.

Az alapkezelő célja, hogy szisztematikus munkával, erős szakmai programmal két-három éven belül a hazai alapkezelői piac három legnagyobb szereplője közé kerüljön. Bár én abban bízom, hogy meglesz a második hely is, ehhez a kezelt vagyonnak el kell érni ez ezermilliárd forintot, ehhez elsősorban új lakossági ügyfelekre lesz szükség - tette hozzá a vezérigazgató.

A folyamat a tervek szerint az év végére lezajlik. Az összeolvadások után az érintett területen eddig dolgozó több mint negyven ember helyett 23-25 fővel működünk majd - mondta lapunknak Benczédi Balázs.

A kezelt vagyon nagy része vegyes és kötvényalapokban van, erősíteni szeretnének az abszolút hozamú alapok kategóriájában. A vezérigazgató szerint jelenleg a nulla közeli kamatszint és az egyre szigorúbb szabályozási környezet komoly kihívást jelent, miközben a magyar pénz- és tőkepiacon több mint 30 cég tevékenykedik, azaz a piac meglehetősen "túlzsúfolt" - így konszolidáció várható a következő években.

Az MKB Alapkezelő eddig jellemzően a bank belső hálózatára építette alapjai működését, és ott értékesített. Ezen kívül működött a bankban egy portfólió és vagyonkezeléssel foglalkozó részleg, míg a CIG Pannónia Alapkezelő főként az intézményi ügyfelekre fókuszált. A jövőben az értékesítésben is új digitális megoldásokkal állnak elő.