A jogszabály szerint június 1-jétől lép hatályba a TSM, amelynek célja a megengedettnél nagyobb terhelésű teherautók, kamionok kiszűrése, illetve a túlsúly miatti büntetése. A rendszer tesztüzeme már több hónapja tart, ez az időszak azonban az új helyzettel való "összeszokás" helyett azt a tapasztalatot hozta, hogy a TSM nem kiforrott, a mérései gyakran pontatlanok - írja a lap.

Az ügyben ezért május 23-án összeültek a szakmai érdekképviseletek, és kimondták: a TSM tesztüzemét legalább 2018. december 31-ig meg kell hosszabbítani. (Újabb Waberer-cég készül tőzsdére.)

QP | Quality Placement

A tesztidőszak egyik általános tapasztalata volt, hogy

az adott telephelyeken hitelesített mérlegeken történő mérés adataitól jelentősen eltérnek azok, amelyeket a TSM autópályákon telepített készülékei mutatnak

A szervezetek abban is egyetértettek, hogy újból be kell vezetni a korábban a bírságrendeletben is biztosított 500 kilogramm túlsúly és túlterhelés toleranciaértéket.