A jelek szerint az ügyfelek hamar felismerték az azonnali fizetési rendszer nyújtotta új előnyöket és lehetőségeket, és ezeket máris használják. Ügyfélpanasz gyakorlatilag nem volt - mondta Ralf Cymanek, a pénzintézet lakossági vezérigazgató-helyettese.

Az első két nap adatai alapján a napi tranzakciók csaknem 10 százaléka éjfél és reggel 8 óra között, míg 15 százalékuk az esti órákban (18 és 22 óra között) zajlik. Korábban ezekben az időszakokban csak bankon belül lehetett utalni - hiszen a Raiffeisen már 2019. novembere óta biztosította a lehetőséget a bankon belüli számlák közötti azonnali utalásra.

QP | Quality Placement

A rendszer bevezetése az utóbbi évtized legkomplexebb informatikai fejlesztése volt, sok száz kolléga dolgozott azon, hogy az indulás sikeres legyen. Az azonnali utalások nagyon stabilan működnek - tette hozzá Bányai Ervin, a Raiffeisen Bank IT vezérigazgató-helyettese.

A következő időszakban több új, az azonnali fizetésre épülő szolgáltatás elindítását tervezik a bannál. A másodlagos számlaazonosítók rögzítése és az azokra történő utalás a piacon az elsők között már az indulástól elérhető. Az ügyfelek már ezres nagyságrendben regisztráltak az elektronikus csatornákon, a legtöbben e-mail címet vagy mobiltelefonszámot.