Fogyasztóvédelmi célvizsgálatot tartott a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a a BÁV Pénzügyi Szolgáltató Zrt.-nél, és több hiányosságot is talált. Az MNB ezért arra utasította a pénzügyi vállalkozást, hogy a mindig tartsa be a jogszabályi rendelkezéseket a panaszokra adott válaszok igazolható módon történő megküldésére.

A jogszabályoknak megfelelően járjon el a telefonon közölt szóbeli panaszok hangfelvétellel történő rögzítésénél és a hangfelvétel megőrzésénél, a panaszkezelési nyilvántartás vezetése során és annak tartalmával kapcsolatban. A panaszokat válaszolja meg határidőre, és tartsa be a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket a panaszok határidőben történő megválaszolására, a szóbeli panaszt rögzítő jegyzőkönyv felvételére, tartalmára és megküldésére, valamint a panasz elutasítása esetén előírt jogorvoslati tájékoztatásra vonatkozóan.

A hiányosságokat egyenként szankcionálta a jegybank 50 ezer és 500 ezer forint közötti bírságokat szabva ki az egyes jogsértésekre. A legsúlyosabb, félmilliós bírságot a határidők be nem tartásáért, a legenyhébb, 50 ezres büntetést a jogorvoslati lehetőségről szóló tájékoztatással kapcsolatos mulasztásért kapta a záloghitelező. Összesen 1,6 millió forintot kell fizetnie a BÁV-nak a problémák miatt.