Nemcsak az utak, hanem a biztosítók kárszakértői is behavazódnak, amikor lehull az első hó, mivel a téli időszakban csúcsosodik ki a kárbejelentések száma. A tegnapi országos havazás miatt máris több baleset történt. A Generali-Providencia Rt.-hez (G-P) már megérkeztek az első bejelentések. A káresemények száma a G-P-nél 2001/2002 telén a casco termékek esetében a megszokottnál 42 százalékkal, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál 35 százalékkal több volt a 2002-es tavaszi számokhoz képest - mondta lapunknak Jákfalvi Zoltán, a társaság gépjármű-biztosítási osztályvezetője. Jákfalvi szerint az első hó a legrosszabb, hiszen sok autós elfeledi, hogy alig háromnegyed évvel ezelőtt ugyanilyen csúszósak voltak az utak. Sipos József, az Allianz Hungária Rt. ügyvezető igazgatója szerint a nagy balesetek nem a havazások idején történnek, hanem a lefagyott útszakaszokon, ahol az autósok nem is számítanak rossz útviszonyokra. A téli időszakban az egy káreseményre jutó kárösszeg csökken, mivel több kisebb, koccanásos baleset fordul elő - tette hozzá Jákfalvi. Többnyire a téli gumik cseréje és indítási problémák miatt keresik föl hirtelen többen az első téli havas napokon a Schiller Autóház Kft. Opel márkaszervizét - mondta lapunknak Bánkuti János szervizigazgató. Ilyenkor nem ritka a félórás várakozás a munkafelvevőnél, hiszen sokan csak ekkor kapnak észbe, hogy még ősszel el kellett volna végeztetni az autók téli felkészítését. Akkor ugyanis kiderült volna, hogy például nem tökéletes a fűtés, cserére szorul az akkumulátor vagy az ablaktörlő. Ezenkívül a síkos utak miatti kisebb-nagyobb ütközések is gyakoribbak, amik persze többnyire hosszabb ideig tartó munkát jelentenek. Ám a több ügyféllel nem növekszik arányosan a márkaszerviz árbevétele, hiszen ilyenkor elsősorban kisebb munkákat kell elvégezni. Kevésbé növekszik látványosan az ügyfelek száma a havas napokon a Peugeot-kat forgalmazó és szervizelő Gablini Kft. telephelyein - tájékoztatott Márton István műszaki igazgató. Ma már az új járműveket úgy készítik, hogy a hideg és a meleg - akár hirtelen - változása önmagában ne okozzon indítási problémát. Ehhez persze jól karbantartott autókra van szükség, amit az évszakváltás előtt ajánlatos elvégeztetni a szervizzel. Ilyenkor kiderülhet, hogy a például 5-10 Celsius-fokban simán induló autó akkumulátora már mínusz egy-két foknál is nehézkesen működik. Hiszen már a téli időszak elején - például a gyakran egész napos világítás, a jégtelenítő fűtésszál használata, a beltér fűtése miatt - nagyobb igénynek van kitéve az akkumulátor, amely ha régi, illetve nincs karbantartva, akkor hamarabb felmondja a szolgálatot.
QP | Quality Placement