Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Kovács Zsolt, az ING Biztosító vezérigazgató-helyettese szerint míg a válság előtt az egyszeri díjak többnyire az eseti befizetéseket jelentették, addig jelenleg az egyszeri díjas termékeket a bankfiókokban értékesítik a rövid távú betétek átforgatásával - amely pénzek az akciós "betéti kamatszint" bezsebelése után nem is maradnak a rendszerben.

Az ING szerint a Mabisz statisztikák által a díj 1/10-re korrigált módosított díjbevétel sem tud optimális képet adni a piacról, hiszen magát a díjbevételt lehet viszonylag könnyen elmozdítani. A biztosító azon javaslatát, hogy a kezelt vagyon, illetve annak mozgása is kerüljön kimutatásra, egyelőre nem támogatják a piaci szereplők.

Ennek következtében - bár az új üzletek tekintetében az ING piaci részesedése a 2009. II. negyedévi 8,8 százalékról 10,8 százalékra nőtt március végére - a díjbevételi soron a december 19,2 százalékról márciusra 16,1 százalékra csökkent. A biztosító - hangsúlyozta Kovács - az egyszeri díjas biztosításokból mindössze bevételének 15 százalékát szerzi. Az új szerzések motorját az unit-linked biztosítások jelentik, amelyen belül az ING a leghangsúlyosabb szereplő, amely folyamatos díjas UL-terméket értékesít.

A piacnak ugyanakkor ebben a szegmensben is folyamatos megújulásra van szükség. A vezérigazgató pozitív példaként emelte ki a vállalkozásoknak adóoptimalizálást lehetővé tevő csoportos UL-terméket, amellyel a CIG Pannónia a rendszeres díjas UL új szerzés ötödét volt képes magához vonzani, illetve az ING Kronosz Biztosítását, amely a piacon az egyedüli rendszeres díjas garantált UL-termék, amely megfelel annak a törvényi szabályozásnak, hogy július 1-től jelzáloghitel-konstrukció mögé is kínálható. A termékből a társaság mintegy 1,8 milliárd forintnyit tudott eladni, ebből a stratégiai értékesítési partner Brokernet 300 milliós állományt hozott.